joakim_ford Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 heisann jeg har en golf 1,8 cl 1985 mod..med defekt motor og girkasse :P så lurte jeg på og sette inn en 91 mod 1,8 jeg har aldri skiftet motor før , og trenger litt veiledning?? noen som har lyst til og skrive litt her ? Siter VW ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 En ting å si: ENKELT.... Gjør som følgende: Tøm for olje og vann Ta ut radiator Skru ut de 4 skruene som holder fangeren 17mm hue/10mm bolt (under ved den tverrbjelka) husk å sjekke at det sitter en bolt igjen mellom de 2 lange (13 mm hue eller 8mm bolt)Trekk fanger fremover og av. Skru ut alle skruene som holder front plate, lykteplate osv ta dette av. Skru av drivaksler inne på girkassa Eksosanlegg og bensinslanger samt ledninger må av. Heng opp motor i taket med ei talje eller en elefantjekk. Skru av motorfestene bak, en på girkassa og en på motor. Clutsjvire demonteres vet at viren dyttes sammen i den belgen der og låses (vrient men går etter MANGE forsøk) ta av viren på armen 2 klips på giroverføringa som åpnes først så nappes av kula. løsne de 2 8mm bolta på tverrbjelka foran. Løft motor så den henger Trill bilen bakover og så voillà :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim_ford Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 tusen takk ..dette må jeg prøve :P hehe Siter VW ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg