furnes Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 bilen henger litt ned på førersiden.. kan det være fjæra som har blitt slapp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Er det med eller uten piloten i? Fra spøk til alvor... Se om en eller flere av fjærene har knekt. Det er greit at det blir litt sig med årene, men når det er så mye at du kan se det på en side så er det sikkert ikke naturlig sig. Jeg ville også sjekket støtdempertårna grundig for rust, skader og slikt om bilen er av god gammel årgang. Regner med at bilen blir brukt "vanlig" og ikke til hopping og herp siden du spør. Hvor mye henger den ned, og hvilket hjul? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furnes Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 hehe uten piloten ja. den henger flere cm ned på førersiden framme.. den har stått nå i over ett år.. og skal ha den inn til eu-kontroll 2.august. må innrømme at den har hatt et par heftige turer over noen fartshumper. tok av hjulene på begge sider og kunne ikke se noe fysisk galt.. men tror at ene støtdemper er gåen.. men det kan vel ikke ha noe å si for at den henger? hvis det viser seg at jeg må bytte fjærer og dempere på begge sider, hvor kan jeg bestille disse billigst mulig? takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Vet at det er en Corolla du har, men årsmodel/type er kjekt å vite. Om du ikke må ha originaldeler så stikk innom mekonomen. Relativt greit prisede deler om du feks har en AE92 (år 87-91). Kjøper du fjærer og dempere (monroe) der så ikke kjøp støtgummien/dekkhylse bak, få den fra toyota original om du må bytte den. Den originale dekkhylsen er i gummi, og den uorginale fra mekonomen er av plast som sier KLAKK-KLAKK i uminnelige tider før de slites til (gjelder min bil bak, heldigvis over nå). BTW: Bytt alle 4 demperne og fjærene. Blir et par tusen ekstra, men det er verdt det. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furnes Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 det er en 86mod. 1,6dx combi. Er student med begrenset budsjett. så hadde vært greit å vær sikker på nøyaktig hva som er feil. Som du sier så er det jo rart med så mye sig i ei fjær, uten at den er knekt. Og hvis det skulle være en ødelagt støtdemper så skulle ikke det ha noe å si? skal ta en titt i kveld og se om jeg blir noe klokere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg