Gå til innhold

v70 lugger ved 4000 omdreininger og utover.

Ranger emnet


dirtyfunker

Anbefalte innlegg

JEg har et ganske stort problem med bilen min nå.

Bilen er en V70 t5 awd 1998 mod.

Det som skjer er at når motoren blir varm så begynner bilen og ''lugge''. Det starter når jeg er ved 4000 omdreininger ca og gir på.

Jeg har byttet bensinfilter, luftfilter, tennplugger og pluggledninger men nå er jeg tom for ideer. Vwet noen av dere hva som kan være galt!?

-

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål.. Aner ikke jeg.!

 

Tror ikke de kom med fordelerløs tenning allerede i 98, men jeg er ikke sikker. Dersom det er fordeler på den er det en viss fare for at rotoren er løs. Jeg opplevde det samme på min 95 850 for noen år siden og den ble verre og verre med tiden. Men gikk gjorde den. Da hadde skruen som fester plata som rotoren er skrudd fast på brukket tvers av inne i kammen. Skru av fordelerlokket og sjekk at rotoren sitter fast.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de kom med fordelerløs tenning allerede i 98, men jeg er ikke sikker. Dersom det er fordeler på den er det en viss fare for at rotoren er løs. Jeg opplevde det samme på min 95 850 for noen år siden og den ble verre og verre med tiden. Men gikk gjorde den. Da hadde skruen som fester plata som rotoren er skrudd fast på brukket tvers av inne i kammen. Skru av fordelerlokket og sjekk at rotoren sitter fast.

 

Ok, skal sjekke. Jeg tror jeg mister mye krefter også.. Bilen går dårligere.. Spesielt etter 4000!

-

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal sjekke. Jeg tror jeg mister mye krefter også.. Bilen går dårligere.. Spesielt etter 4000!

 

Sjansen for at det er rotoren er nok ikke så stor. Dessuten har du en dings som forkludrer bildet noe, nemlig turbo...

 

Trolig er det en giver som er defekt eller en slange som er morken. Har du sjekket for feilkoder?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår