850T5R Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Mista lappen i 116 i 80 sone for et par uker siden. Straffen for selve fartsovertredelsen ble 3 mnd uten lapp, det er jo greit, MEN har 2 prikker fra før noe som ga 3 mnd ekstra uten lappen, dvs 6 mnd uten lappen. Er det vanlig med så streng straff for prikker? Heter vel at 8 prikker så ryker lappen i 6 mnd, så da blir vel 3 mnd for 2 prikker litt drøyt? Noen som vet om det har noe for seg å klage på en sånn dom? Setter pris på svar fra noen som har greie på det, må vedta eller ikke i løpet av 5 dager.. Bota blei forresten 9000. Sjukt land å bo i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 var du ferdig med prøvetia? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850T5R Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Ja flere år siden eg tok lappen. Prikkene er vel ca 6 mnd siden eg fikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740 Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Herregud.. Hurra for Norge! Er det noen som veit ulykkesforholdet her i landet? Har på følelsen at det ikke er så veldig lavt i forhold til andre land med slakkere regler... Tror vi trenger en oppvask snart! 9000 og 6 mnd for å kjøre 36 km/h for fort! i en 80 sone!! hadde skjønt det om det var i tettbegygd men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Opplevde det samme i begynnelsen av Juli jeg å. Ble tatt i 120 i 80 sone, fikk 5mnd, pluss 3mnd for 2 prikker jeg hadde. Altså 8mnd for å kjøre i 4km/t for mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850T5R Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Så det er vanlig altså.. Jaja, får vel bare smøre seg med tolmodighet da. Toppen av kaka er jo at det skjedde midt oppå fjellet, uten trafikk omtrent. Men sånn er det når en bor i et molbo-land, stikk hue sanden å la det stå til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 kan jo si hva man vil om landet... molbo-land eller ikke... men når man kjører over 115 km/t i 80 sone bør man ikke bli overrasket over at politiet vil ta førerkortet ditt... En ting som er sikkert med vegtrafikklovgivningen i dette landet er at den i det minste er forutsigbar... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 kan jo si hva man vil om landet... molbo-land eller ikke... men når man kjører over 115 km/t i 80 sone bør man ikke bli overrasket over at politiet vil ta førerkortet ditt... En ting som er sikkert med vegtrafikklovgivningen i dette landet er at den i det minste er forutsigbar... Er ikke noe overrasket over at de tok lappen min, men det ble jo slik en helvettes lang straff. -Lapplaus i 8mnd -8500 i bot -må kjøre opp på nytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850T5R Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Nei hadde det blitt med 3 mnd hadde det jo vert greit, men de prikkene er jo gjort opp for fra før, med bøter. Får nå vere måte på hvor mange ganger en skal bli straffa for en og samme sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 det er dessverre sånn det er med prikker... de er du ikke ferdig med før de er slettet (tror det er 2 år), det er jo hele poenget... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850T5R Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 3 år. Men blir slettet nå når eg får lappen igjen, pga den ekstra utsettelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg