AlphaOmega Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Jeg har en sjøvill alarm på min Omega og skulle gjerne ha koblet av ledningen mellom alarmen og hornet intill jeg får tid/penger til å fikse alarmen...Errr, hvor sitter hornet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Følg lyden, så finner du hornet.. Når du har funnet det, klipper du bare jordingsledningen til hornet. Da blir det stilt. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Fra VxON ser det ut til å sitte under dekselet i området rundt vindusviskerne. Kan dog hende at det er forskjell på høyre- og venstreratta biler. Virker også som at alarmproblemer ofte er pga bryteren som sjekker om panseret er åpent. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlphaOmega Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Du sier i området rundt vindusviskerne, mener du da på høyre eller venstre side? Jeg skrudde opp dekselet i forrige uke for å dra strømkabel til bilstereo fra batteri og inn i kupé'n på venstre side men så ikke hornet under der. Må jeg ta vindusviskerene helt av for å få dekselet helt av forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Aner ikke. Hvis du søker på http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?board=general og http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/forumdisplay.php?f=29 Finner du ganske sikkert ut av det. Tror du må av med viskerne for å komme til under dekselet. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlphaOmega Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Etter å ha koblet ut begge hornene ved venstre innerskjerm uten resultat fikk jeg av dekselet ved vinudusviskerne og der satt det 3. hornet, altså alarmhornet.... Tror ikke naboene mine synes det var leit å få koblet av. Takk for raske svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Noen som vet om alarmen kan feilsøkes med Tech2? Har stusset over at alarmen min ikke har gått av de siste 10 årene, så i dag tittet jeg i instruksjonsboka. Hvis knappen med den løpende mannen blinker første 10 sek etter låsing er det visstnok noe gæli. Lyset blinker første ti sek (raskere enn vanlig blinking), så da kan jeg kanskje regne med at noe er gæli. Siden både ABS og airbaglampa mi også lyser, burde jeg kanskje koste på meg en date med Tech2 snart. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy Corsa Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Noen som vet om alarmen kan feilsøkes med Tech2? Har stusset over at alarmen min ikke har gått av de siste 10 årene, så i dag tittet jeg i instruksjonsboka. Hvis knappen med den løpende mannen blinker første 10 sek etter låsing er det visstnok noe gæli. Lyset blinker første ti sek (raskere enn vanlig blinking), så da kan jeg kanskje regne med at noe er gæli. Siden både ABS og airbaglampa mi også lyser, burde jeg kanskje koste på meg en date med Tech2 snart. Ja.. Tech2 tar og leser ut feil på ORGINAL alarm.. :P Siter 96 Omega 3.0 v6 24v CD Prosjekt Tråd X 94 Crazy Corsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg