Gå til innhold

Dugg på rutene

Ranger emnet


Ryggemann

Anbefalte innlegg

Volvo v70 99 mod

 

Hei! Når det regner, blir bilen full av dugg. Har ikke resikulasjon på. Når jeg kobler inn A/C forsvinner duggen med en gang! Når jeg slår av A/C Går det 1. min og duggen kommer...

Har aldri dugg når det ikke regner

 

Ka skyldes dette? fylles pollenfilteret med vann når det regner?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er det dessverre slett ikke uvanlig at varmeapparatregisteret ryker på disse, og da har det en tendens til å dugge. Men det er gjerne fulgt av en søtlig, emmen lukt, så det er forhåpentligvis ikke dette som har skjedd hos deg. Har du forresten kjent under teppet etter fukt?

 

Volvo selger vel ei vifte til å sette i et av ventilasjonshullene i bagasjerommet som skal hjelpe til å unngå dugg i stasjonsvogna, så det er uansett ikke uvanlig med duggproblemer i denne vogna. Det gufne er hvis det har blitt merkbart verre på kort tid. Da er det noe muffens i området pollenfilter-varmeapparatregister-ventilasjonshull-omegn...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smak på duggen :) smaker det "søtt" så er det kjøleveske og mest sannsynlig varmeapp register som lekker, har samme problemet selv:well:

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet var på en x-trail jeg kjørte. Dugget over straks man slo av aircon. Forholdsvis ny bil, så man sku tro man kunne utelukke lekasje fra kjølesystem. Da vil man uansett merke at nivået i ekspansjonstanken minker..

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår