Gå til innhold

VW Passat: JL Audio, Hifonics, Better, Alpine

Ranger emnet


codegen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har vi vært og fått testet litt.

Sub oppsettet nå er:

JL Audio 12w7

JL Audio 1/1000 monoblokk.

 

Resultatet ble 139,8dB ved 60Hz

og med 1 åpen dør ble det 141,7dB.

Skal til surnadalen imorgen så satser på og få ladet batteriet skikklig opp til den tid(HC2000) har allerede kjørt endel testing osv. før det ble måling idag så håper og gå over 140dB.

må vel endre litt på forskjellige ting får å se om jeg får vekk fase feilen..

 

Uansett, regner med peaken på bilen ligger på rundt 60Hz, og etter utregninger på WinISD pro skal suben ha en peak på 52Hz, så mulig vi får endre litt på lengden på refleksene

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenneden dette.. men hvor skal dere feste diskanten i frontsettet.. min var for svær til orginal plasseringa gitt :P. RF diskant. Så jeg klør meg endel i hode på hvordan jeg skal løse det.. ser ut til at jeg borrer hull til den nede ved mellomtona/bassen... uansett, spennende å se dette :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke anbefale å ha diskanten plassert i nærheten av bass/mellomtonen?

 

Mvh

Pål

 

Jeg har jo samme bil og foten min sitter klistret rett over mellomtonen og det er vel ikke helt gunstig. Hører faktisk forskjell om jeg flytter foten min. Og det er vel enda mer kritisk med diskant...

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så liker jeg og ha diskanten ved øre høyde, og aller helst vinklet direkte mot meg(ikke i alle tilfeller, men i de aller fleste), og helst ikke mot reflekterende flater som f.eks frontruta.

ved plassering nede ved mellombassen så vil det jo bli utfordrende og høre diskanten på ene siden hvis du f.eks har passasjerer på, og dermed mangler du mye av helheten i lydbildet.

Annen ting er jo at du ødelegger dørtrekket om du skal begynne og borre der, og i senere tid finne ut at du er missfornøyd med plasseringen.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det vel på tide med en liten update igjen..

fikk varene får en stund siden men fikk ikke ræva igir før nå.

Holder på og bygge gulvplate, men rakk ikke og bli ferdig med den idag da jeg måtte ivei og hente fattern som kjørte utafor med bilen sin :p

Ble forresten ferdig med kabel oppgraderingen, byttet ut 20mm2`en til en på 50mm2 istand til strømmen bakover :)

 

Fikk tatt litt bilder av forsterkerne og litt innmats bilder på begynnelsen av dagen idag :)

 

Hifonics BXi2006D og ZXi6406 ilag:

hifonics1.JPG

 

 

Hifonics ZXi6406 innmat(ble litt skuffa egentlig..):

hifonics2.JPG

 

 

Hifonics BXi2006D Powered by maxxsonics :D

hifonics3.JPG

 

 

Hifonics BXi2006D Innmat:

hifonics4.JPG

 

 

Hifonics BXi2006D Innmat:

hifonics5.JPG

 

 

Kansje det kommer mere imorgen.. vi får se :)

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått gjort endel mere.

Vi er tett på ferdig i bagasjerommet, ble helt greit.

Har også fått montert Hifonics Forsterkerne, og fått testa suben litt bedre på Hifonics BXi2006D, forventer ett langt bedre dB resultat med denne.

Forsterkeren har "ekstremt" mye bedre kontroll på elementet og bare gir og gir, t.o.m. på ett dårligt batteri! Ble veldig overrasket over den store forskjellen fra JL Audio`s 1000/1 til Hifonics BXi2006D. Meget god forsterker fra Maxxsonics!! :)

 

Kansje man skal gi ut litt bilder også da.. :)

 

Litt bilder av suben:

sub1.jpg

 

sub2.jpg

 

sub3.jpg

 

sub4.jpg

 

 

Kassa ferdig trekt:

kasse1.jpg

 

 

Eiern sjøl:

eiern.jpg

 

 

Montert neonlys på forsterkeren:

forsterker1.jpg

 

forsterker2.jpg

 

Dette kom nok dessvere til INGEN nytte da dritten lagde støy på forsterkerne, disse blir vel da muligens utbyttet med leds eller lignende ettervært.

 

 

Tilpassing av platen i bagasjerommet:

bagasje1.jpg

 

 

Fått montert forsterkere og vifter:

bagasje2.jpg

 

bagasje3.jpg

 

 

Suben og alt er på plass:

bagasje4.jpg

 

bagasje5.jpg

 

bagasje6.jpg

 

 

Det var det vi hadde gjort idag.

Imorgen blir det utbytting og flytting av frontsett, da det nye skal fram og det gamle skal bak. Begge deler er Alpine Type-R men det nye er selvfølgelig en nyere modell en de som står i fra før av.

 

 

Hva synes folket?

 

Mvh,

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

jeg synes det blei fint jeg:)

 

hadde forresten også samma problemet med støy fra neonlys, det er trafoen som lagde støyen hos meg. skjøtet ledningene og flyttet denne lenger vekk.. da gikk det fint.

 

unnskyld for at jeg kalte det neonlys, da det heter kaldkatoder:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCCBL30&mcat=c60

 

synderen:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBCCBK&mcat=c242

 

 

funka som gull fikk litt avstand fra hverandre. jeg brukte remote og jord til å kople den på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår