wabby Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Hei! Skal til å sette kompressor på bilen (type Eaton M62). Da kommer spørsmålet om det er nødvendig å bytte ut dysene. Motoren er en VW 2.0i motor av type 2E. Jeg vet desverre lite om disse orginaldysene, og hva de er gode for. Motoren er vel orginalt 115HK en plass. Etter at kompressor er montert så håper jeg kanskje å oppnå ca 160-170hk. Har fått tilbud om "grønne dyser" som var nye, men han visste ikke noe mer om dem. Sa at de selges på farge og på farge kan man ofte vite hva de er gode for. Noen som kan fortelle litt rundt dette? Takker for alle svar :) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Kanskje det burde holde med dysene ifra G60 motorene, eller VR6/GT/Syncro Passaten? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Mange av GT og Syncro bilene bruker samme motoren som jeg har i min per i dag. Jeg har litt tro på at den vil gå med org.dysene, men det er ikke noe jeg liksom har lyst å leke med. Vil være på den sikkre siden Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Spørs jo hvilke ''grønne'' dyser disse du har fått tilbud om da, G60 har grønne, disse ville vært ypperlig til ditt bruk, men tviler på det er mange som kjøper nye slike. Andre grønne kan være 440ccm dyser som er lysegrønne(lime) disse er vel overkill til ditt bruk da de kan fløde til 350hk på en 4syl maskin. Få tak i noen dyser fra S4/S6 AAN motorene, disse er rimelig å få tak i (max 500kr) og holder til nok av effekt. Uansett ved valg av dyser så bestemmer jo bensintrykket ditt endel for valg av dyser, om du ikke vil ha en justerbar regulator. Også må jo programvaren forandres slik at du får riktige åpningstider, etc. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Kan høre med VAG om priser på s4/s6 dysene. De "grønne" dysene jeg snakker om var ikke limelyse om jeg husker riktig. Men skal stikke innom han igjen og lese av nummrene. Bensinpumpa mi er fra en GT, vet ikke hvor mye trykk den klarer, men var i allefall bedre enn min orginale. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Fant ut litt mer om dem. Bosch Green Giant 42# 450cc/min - 3 bar På en annen nettside så kaller de dem "Bosch 415cc injectors". Så det er noe rundt der:) http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3240664 Overkill, eller kan jeg bruke dem?... får dem billig så. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.