Glacius_ Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hey Har nettopp skifta bremseskiver klosser og slanger foran på min kjære 244. Lufta bremsene en gang, men synes at bremsepedalen var så mjuk. Lufta så bremsene igjen men synes pedalen fortsatt var ganske myk.. Har ikke skilt på bilen så har ikke mulighet for å kjøre så mye mer enn i gata, så prøvde bare å kjøre litt. Bremsene funka men måtte trykke pedalen ganske langt inn. Noen som vet om dette er normalt når man har skifta de delen eller? Mvh stolt volvoeier :) Siter 1986 Volvo 240 GL B230A 1990 Renault 19 1,7 GTS (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Prøv å luft bremsene bak du.. Nye bremser kan gi litt følelse av myk pedal(spes. om man bare skifter klosser,før de slites til den gamle skiva. sånn bare til info. for du har jo bytta alt),men pedalen skal ikke ta lengre inn,gjør den det så er det luft et sted. og selv om du bare har bytta fram så kan det komme luft i rørene til bremsene bak ;) det er hvertfall min erfaring.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glacius_ Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Prøv å luft bremsene bak du.. Nye bremser kan gi litt følelse av myk pedal(spes. om man bare skifter klosser,før de slites til den gamle skiva. sånn bare til info. for du har jo bytta alt),men pedalen skal ikke ta lengre inn,gjør den det så er det luft et sted. og selv om du bare har bytta fram så kan det komme luft i rørene til bremsene bak ;) det er hvertfall min erfaring.. Ja, jeg har lufta hele systemet 2 gang uten hell, skal prøve på nytt i morgen og håper på at det løser seg. Vet du forresten om det er mulig å ta etterkontrollen på et annet verksted enn der man hadde eu-kontroll? Verkstedet jeg tok eu-kontroll på har ikke tid denne uka, og jeg har lyst å få skilt på bilen snarest. Siter 1986 Volvo 240 GL B230A 1990 Renault 19 1,7 GTS (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 begynn å lufte det hjulet som sitter lengst fra hovedsylinder/bremsekraftforsterker.. Etterkontroll kan du ta andre steder ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 begynn å lufte det hjulet som sitter lengst fra hovedsylinder/bremsekraftforsterker..Etterkontroll kan du ta andre steder ja. Dvs rekkefølgen på lufting blir: høyre bak, venstre bak, høyre frem og venstre frem (husk alle niplene). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glacius_ Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Lufta igjen i dag og fant ut at lufta var bak på venstresida. Nå funker alt bare bra :) Fikk avtalt å få etterkontroll på et annet verksted i morgen også :) Siter 1986 Volvo 240 GL B230A 1990 Renault 19 1,7 GTS (RIP) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg