Gå til innhold

Oppdatering på bilen min...

Ranger emnet


Majestet

Anbefalte innlegg

Leverte i går tilbake styringsenheten på bilen min til verkstedet, med original ECU, slik at motoren skulle kunne stilles tilbake ut av nødprogrammet. Bilen min skulle etter avtale være nullstilt og fin klokken 13:00 i dag, slik at jeg kunne kjøre den tilbake til Røa for å få satt inn trimchipen igjen.

 

Ringer verkstedet, og selvfølgelig har de ikke fått bilen til å gå. (Etter bytte av "Drive-by-wire-controllern", som da i følge verkstedet var defekt, og som jeg har ventet på i 14 dager). Den starter, men det kommer nesten ikke noe eksos ut av eksosanlegget, samt at den fusker verre enn gressklippern min.

 

Stakk så innom for å ta en prat med de, tok også med den originale dumpventilen, just in case det skulle være den ventilen som sto i det skulle være noe galt med.

 

De har nå kommet frem til at det er ledningsnettet som er defekt. Altså all tiden og arbeidet som bytte av "drive-by-wire" enheten, utskruing av styreenhet, levering av styreenhet et annet sted, bytte tilbake til originalchip osv osv. er helt bortkastet. De skal nå bestille opp nytt ledningsnett og installere det, noe de regnet med tok minst ti dager. HERLIG! Eneste lyspunktet er at jeg skal på ferie i 14 dager, så jeg slipper å irritere meg over å kjøre rundt i en sinnsykt treig hundrehester.

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Ledningsnettet?? høres ut som falming i mørket spør du meg... Når bilen tenner på pluggene og får bensin (du fikk jo eksos) så må det da være mulig å finne ut hva som er galt. velvel.. Det går vel på garantien formoder jeg?

 

Jeg må innrømme at jeg faktisk ikke regner med at det blir fikset med det første, ender sikkert opp med at det er noe annet igjen som er galt etter at ledningsnettet er blitt fikset. De trodde først potta var tett, men den ble helt demontert så det var ikke derfor det ikke kom eksos, men pga. at den feil-tenner sa de. I tillegg sa de at "den type feil vi nå finner i feillageret tyder på at det er ledningsnettet" + de hadde funnet vann og irr på en kontakt i motoren. Garantien er gått ut, men at SEAT er SÅ SMARTE at de legger en kontakt på et sted som kommer ofte i kontakt med vann skal IKKE jeg svare for, for å si det mildt.

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

må DU betale for all deres innkompetase? Er vel bedre å sette den til noen VAG entusiaster neste gang. Er sikkert mange folk rundt om som kan mere en de på verkstedet.

 

Det er i hvert fall på det rene at jeg ikke skal betale for arbeidet som hittil er utført. At ledningsnettet ikke er lagt opp smart er ikke min feil, og de kan heller ikke skylde på at bilen er chippet, så jeg tar utgangspunkt i at dette dekkes av forhandler / leverandør. Dersom det ikke skulle være tilfelle, har jeg noen meget flinke advokater på jobben.

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ibizaturbo

 

Det er i hvert fall på det rene at jeg ikke skal betale for arbeidet som hittil er utført. At ledningsnettet ikke er lagt opp smart er ikke min feil, og de kan heller ikke skylde på at bilen er chippet, så jeg tar utgangspunkt i at dette dekkes av forhandler / leverandør. Dersom det ikke skulle være tilfelle, har jeg noen meget flinke advokater på jobben.

 

Mvh Marius

 

der hørses jo bra ut. Syntes ikke du skal betale for dette nei. Hvor gamel er bilen da? Km?

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår