Gå til innhold

Prikker i klarlakken

Ranger emnet


opelatle

Anbefalte innlegg

Jepp dette høres ut som du har silikon på det du lakerte.Du trenger ikke ha påført silikon,noe en vær oppegående person ikke normalt gjør, men det kan ha vært silikon eller olje i noe av det du kansje har vasket med,,, knsje en sprøytetåke du har vasked med whitespirit,, mit råd er og matte ned med 1200 papir, (vannslipe) og laker en gang til, 1200 er soppas fint at du ikke ser ripene papiret lager i lakken. Jeg ha selv hat problemet, ogmatta ned med 1000, og det ble strøkent etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la base og klarlakk vått i vått så jeg vasket ikke med noe mellom base og lakk

 

Kan få silicon i klarlakken selv om du ikke vasket basen, basen skal jo heller ikke vaskes da, men legge base og klarlakken vått i vått ??? basen må jo tørke før du legger klarlakken, skal ikke lagge klarlakk i våt base, da går det galt

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helt sikkert silikon du har fått, har opplevd at basen har klart seg og problemene kommer i klarlakken!

silikon kan komme fra tidligere, f.eks et poleringsmiddel med silikon. må vaske bilen 2-3 ganger med silikonfjerner før 1.gangs sliping, og 1-2 ganger før grunn/lakk.

 

kan også forekomme noe som ser ut som dritt/små luftbobler, og da må du tømme kompressoren for vann og få på et skikkelig vannskillefilter. mao vann i lufta!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noe silikon el fett som har laget problemer ja, men

du kan også få huller i klarlakken om du er for rask mellom hvert strøk slik at lakken under ikke har fått gasset tilstrekkelig fra seg. (Solvent-pop).

Står masse om det her: http://www.autobody101.com/forums/about8134.html&highlight=pinholes.

 

Når det gjelder hvor lang tid du bør vente med å polere etter lakking, kommer det veldig an på temperatur/tørkeforhold. Jeg polerer aldri før det har gått 3-4 uker. Enkelte venter lengre også. I mellomtiden går det an å bruke slike "finishing-glaze" produkter. (Bla 3M). Disse gjør at lakken kan fortsette å gasse fra seg.

Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår