Gå til innhold

Sjekke om reg.reima er hel

Ranger emnet

Fox

Anbefalte innlegg

Har en 98 transporter 2.4D som døde. (Kjørte ikke selv så jeg kan ikke tippe hva slags lyder som kom fra hvor, men det skrangla en del)

Hvordan sjekke om regreima er hel på denne? Jeg har aldri tittet ned i motoren på den engang før (Er ikke min) Mye jobb? Vi antar at reima er røket da den har gått flere 10.000km over intervalen. Andre måter å sjekke om den er røket? Ikke prøvd å starte bilen enda, da jeg er usikker på om det er noe spes. lurt.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 98 transporter 2.4D som døde. (Kjørte ikke selv så jeg kan ikke tippe hva slags lyder som kom fra hvor, men det skrangla en del)

Hvordan sjekke om regreima er hel på denne? Jeg har aldri tittet ned i motoren på den engang før (Er ikke min) Mye jobb? Vi antar at reima er røket da den har gått flere 10.000km over intervalen. Andre måter å sjekke om den er røket? Ikke prøvd å starte bilen enda, da jeg er usikker på om det er noe spes. lurt.

var den i fart da den døde eller stod den på tomgang?

en dieselmotor hadde vel nesten garantert fått kræsj mellom ventiler og stempler visst reima hadde røket. du kan jo prøve å kinne. visst motoren går rundt er den hel.

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kammen var inni noe plastdeksler så fikk ikke sett om den gikk rundt. Fikk av dekselet og så at reima hadde 0 tenner igjen. Så da blir jo det i prisippet det samme som en røket reim vil jeg tro. Bilen var i fart, men fikk stoppet i løpet av få meter da ulyden kom. Men neppe nok til å redde motoren. Han som kom og sjekka reima kunne bytte reima og se om det funka, verdt er forsøk.

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er en bil av "nyere" dato og det i tilleg er disel så er jeg nok redd for at det er mere enn reima som må byttes på den. Skrangling hadde neppe kommet vis det ikke var noe som røyk. Tipper på at ventiler, ventilstyringer, kam og kansje stempler oxo på byttes jeg. Eller bare sette i en annen motor

Mazda MX-3 V6 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å prøve å bytte den, funker det ikke har vi tapt noen hundrelapper. Kommer ikke til å sette inn ny motor, selger nok bilen som delebil.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, komme med bud. Er en 2.4 98 som sagt. gått 261000, kort type med vinduer rundt hele. Gått som privatbil siden 2001 eller noe der om kring. Har installert motorvarmer/kupevarmer fra defa nå for ikke så alt for lenge siden (husker ikke når, bilen til fattern) men jeg som må ordne den evnt selge den. Men uansett så blir det til at vi prøver med en ny reim først.

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider