Gå til innhold

Tips til stasjonsvogn til 100 000,-

Ranger emnet


MaDDoG

Anbefalte innlegg

Lik mange andre tråder, med nesten samme kriterier, prøver jeg meg. Jeg har fått ny jobb og er dermed avhengig av en litt annen typer bil enn det jeg har hatt fra før. Dette er en jobb hvor det er en del kjøring. Frem deres beste forslag om hvorfor den er det beste valget.

 

 

Mine kritterier:

 

*stasjonsvogn (jeg har en schäfer) ikke noe absolutt, men stor fordel.

* må være gøy å kjøre.

* grei kjørekomfor (jeg er ikke så kresen.)

* prisen må ligge under 100 000kr

* bilen blir lånt opp så den må ikke være for gammel.

* ok driftsikkerhet. (jeg kan skru enn del, men dette blir en bil som jeg blir avhengig av.)

* km stand under 150000

 

Biler som jeg har sett litt på er:

 

1997 -> passat stv 1,8t

Audi a4 stv 1,8t

 

 

takk for alle tilbakemeldinge.

:web

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S4. Skal lete litt for å finne en som har gått under 150k men motorene holder lett 300k hvis de har fulgt service. Disse ligger fra 75000-120000 ca. Da får du alle kriteriene du ramset opp i tilleg til en motor du kan få til å gå som fy med enkle grep. Ellers har du jo S6 men da blir det brått litt dyrere igjen. Men kan være heldig å finne en til rundt 100k

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra forslag, helt klart. hvordan er det med driftstid på de. Hva er det som ryker? ser det ligger en del av dem på nettet som sliter med girkassen?

 

kom gjerne med flere forslag.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa i tidligere så går de lett 300k hvis service er fulgt. Når det gjelder det med gear kasser så har det abselutt ALT å gjøre med trimming. Kjøper du en bil med 500++ hk sier det seg selv at driv linjer er/blir slitt. Når du ser på de biler der de klager på at ting ryker vil jeg tørre å påstå at 99,9% av de bilene er trimmet mere enn moderat. Og kjørt hardere enn moderat.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subaru Legacy, som jeg kan se så vil denne oppfylle alle kravene du stiller.

 

EKSEMPLER:

 

2000 Legacy Jubileum

 

Hvis du kan strekke deg litt, får du den nest nyeste modellen med jubileumspakken med automatisk klima og litt annet godis. Bilene har dog litt høy kilometerstand, men dette er stort sett ikke noe problem.

 

1997 Outback 2.5

 

2. generasjon, med litt mindre utstyr. Disse har en 2.5 liters motor som det er litt mer futt i, store støtfangere og høyere bakkeklaring enn vanlig Legacy. Som selger sier: "Beste bilen eg har eid"

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere gode tips.

 

Subaru Legacy, som jeg kan se så vil denne oppfylle alle kravene du stiller.

 

EKSEMPLER:

 

2000 Legacy Jubileum

 

Hvis du kan strekke deg litt, får du den nest nyeste modellen med jubileumspakken med automatisk klima og litt annet godis. Bilene har dog litt høy kilometerstand, men dette er stort sett ikke noe problem.

 

1997 Outback 2.5

 

2. generasjon, med litt mindre utstyr. Disse har en 2.5 liters motor som det er litt mer futt i, store støtfangere og høyere bakkeklaring enn vanlig Legacy. Som selger sier: "Beste bilen eg har eid"

 

hvordan er det med vanlige feil på dise? fikk meg til å titte litt på impreza også.

 

940 Stasjonsvogn

Jeg har også fått en PM med volvo som forslag. tydlig så ligger det noe i det. ser du har hatt en. hva synes du var det beste med den du har erfaring fra?

 

Kom gjerne med flere forslag. Må innrømme at jeg har litt lyst på AC eller klima i den nye bilen.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått en PM med volvo som forslag. tydlig så ligger det noe i det. ser du har hatt en. hva synes du var det beste med den du har erfaring fra?

 

Kom gjerne med flere forslag. Må innrømme at jeg har litt lyst på AC eller klima i den nye bilen.

 

Får ac i 940! Den er trygg, stabil sikker, abs, airbag, 4x el ruter, ac, GOD plass, bakhjulstrekk, god deletilgang, lette å skru på. Det er vel de tingene jeg syntes er best :)

 

Kan jo være litt vanskelig å kjøre på vinteren om du feks, har ei kone/samboer/whatever som ikke har så mye kjøreerfaring med rwd... Alt i alt en god bil spør du meg!

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår