242TDI Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Hei! Min svoger og jeg står med hodene i motorrommet på hans Audi 100 2.5TDI, 1994mod. Gamlemotoren har havarert så en byttemotor ligger allerede klar på hengeren. Arbeidet går greit, men vi har ett spørsmål. Bilen har automatkasse, og vi lurer på om det er lurt å ta motor og gir ut sammen, eller om det er enklest å ta motoren ut alene. Girkassen skal brukes, det er bare motoren som skal skiftes. Hva er mest praktisk? Siter 1999 VOLVO V70 2.5TDI (FAMILIEBILEN) 1973 VOLVO 142 PROSJEKT 1979 KADETT C - 2-DØRS SEDAN PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plimp Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Vil tru at det er enklest å ta ut motor og gir samtidig.. Mye enklere å få kassa på nymotoren. Siter Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod *Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt* *Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( ) *Audi 80 1,8S 88mod (spiker) *Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242TDI Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Godt råd! Jobben er nå gjort. Det gikk mange timer, men den nye motoren startet etter ti sek. på første forsøk. Glad for at vi tok ut både motor og gir. Det var mest jobb med å få løs og få på plass igjen festene til girkassen. Siter 1999 VOLVO V70 2.5TDI (FAMILIEBILEN) 1973 VOLVO 142 PROSJEKT 1979 KADETT C - 2-DØRS SEDAN PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
belden Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Hva skjedde med motoren som havarerte? Og var den gått langt? Siter 95" Audi A6 2.5 TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 ikke for å rote til tråden, men hvordan ytelse har din aat motor? original? har en slik, men turboen slår ikke inn før man har 3000-3500 på turtall og da øker det uten problem, ellers er den treg litt død. Enda denne bilen har fått tunings box, ser ikke ut til å funke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242TDI Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Kjørt 337000 Vet ikke hvor alvorlig det er. Den er tils Send PM om du er interesert Siter 1999 VOLVO V70 2.5TDI (FAMILIEBILEN) 1973 VOLVO 142 PROSJEKT 1979 KADETT C - 2-DØRS SEDAN PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242TDI Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Må høre med svogern Har ikke kjørt bilen. Octaviaen min er 1.9 TDI. Fungerer kjempebra. Chipboks. Du må huske på at TDI biler ikke er som en bensinbil. De er mye seigere. Rått dreiemoment. De responderer ikke så kjapt ved gasspådrag, men når de først kommer er det helt helt rått. Siter 1999 VOLVO V70 2.5TDI (FAMILIEBILEN) 1973 VOLVO 142 PROSJEKT 1979 KADETT C - 2-DØRS SEDAN PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242TDI Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Kom på en ting til. Sjekk luftmengdemåleren din. TDI motorene trenger riktig luftmengde. Byttet på Octaviaen. Var som natt og dag. AAT motoren har 115hk originalt Siter 1999 VOLVO V70 2.5TDI (FAMILIEBILEN) 1973 VOLVO 142 PROSJEKT 1979 KADETT C - 2-DØRS SEDAN PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.