Gå til innhold

Alene?

Ranger emnet


Arosa

Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

I morgen får jeg min bil nummer 2, en nydelig Seat Arosa 1.0L

Sjekk ut anonsen

 

Har dere noen tips?

 

Jeg har aldri drevet med styling eller mekking, men har lyst til å skaffe meg noen fete felger og kanskje omlakkere den.

 

Ser at det har vært lite action rundt Arosa'er her i det siste. Noen med Arosa som fremdeles vanker her?

Fra Saratoga V6 til Arosa 1.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og grattis med ny bil. I utganspunket er det ingen som snur seg etter en Seat Arosa, men bilen har absolutt potensiale!

 

Mitt tips: søk litt på nettet og se hva folk har gjort med søster modellen volkswagen Lupo, samme bil så god utgangspunkt til litt inspirasjon med hva du kan gjøre med din!

( )- 00´ Seat Toledo Sport.

(X)- 87´ Volkswagen Golf.

(X)- 97´ Seat Cordoba Se.

(X)- 88´ Bmw (e30) 320i.

(X)- 03´ Motorhispania RX. (X)- 97´ Honda sfx. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg ikke har god peiling på hva jeg trenger å gjøre eller om det er mye jobb. Men jeg har definitivt lyst :)

 

Har sett litt på Lupo ja, er vel i bunn og grunn 100% samme bilen bortsett fra logoen i fronten/bak.

 

Noen som vet hvor mye jobb og hvor mye det koster å gjøre følgende med min arosa:

 

- Senke den

- Nye front,bak og sideskjermer (lakkerte)

- Nytt eksosanlegg (som ser fetere ut)

 

??

Fra Saratoga V6 til Arosa 1.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt etter Lupo/Arosa selv, men aldri kommet så langt enda.. Du får slenge opp noen bilder av bilen når du får den :)

 

Ellers har det vært et par arosaer med mer en gjennomsnittet stereo på forumet her.. Sjekk denne tråden (LGNM). Tror også Soundstream Arosa hadde en helt vill bil men finner ikke igjen byggetråden.. Søk litt på forumet så finner du uansett en del info om annlegg i Arosa..

 

 

Senke den

Pris på senksett (fra 1000kr for fjærer), montering (prøv selv?), firehjulskontoll (500-1000), justering av lys (billig), også godkjenning i vognkortet (noen hundrelapper).

Nye front,bak og sideskjermer

Sjekk litt nettsider for å finne priser på fangere+sideskjørt, kan bli noen tusen. Kan spare litt på å kjøpe fra utlandet. Kommer nok på et par tusen på lakkering og..

Nytt eksosanlegg

Hvis du bare skal ha potte burde du komme unna med mellom 500-1500 kr.. Burde også kunne byttes selv hvis du vet hva en skiftenøkkel og fastnøkkel er.

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vet ikke om noen følger med her, men her er planene:

 

- 16" felger (uten fet kant) med 195/40/16 dekk.

- Omlakkering av hele bilen til en mørk rosa farge

- Effektanlegg med doble enderør, midtstilte bak

- Senking

 

Har dere forslag til hvor jeg bør omlakkere bilen, og om det er vanskelig å få til en mørk rosa farge som blir fet? Hvor mye tror dere det vil koste? (problem å lakkere plastskjermene?)

 

Forslag til felger? Har funnet endel fete hos Dekkmann (hvor jeg får greie priser).

 

Dyrt med effektanlegg og montering av ny potte? Må jo kuttes i plastikken bak..

 

Noen som har lyst til å hjelpe meg med senkinga? (er nybegynner på mekke-fronten)

 

Takker for svar :)

 

Og her er noen bilder til fansen:

1.jpg

2.jpg

Fra Saratoga V6 til Arosa 1.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey,

 

Kult at noen kjører i gang med et lite arosa prosjekt! høres kule ut de planene dine.

 

arosa er da ikke rare greiene å skru på, lett:-p

...kan sikkert se å hjelpe deg litt om du skulle trenge det. Bor jo i Oslo du og´.

 

Men meld deg inn på seatforum.no der er det et lite hyggelig seat miljø! som kan svare på mye...

( )- 00´ Seat Toledo Sport.

(X)- 87´ Volkswagen Golf.

(X)- 97´ Seat Cordoba Se.

(X)- 88´ Bmw (e30) 320i.

(X)- 03´ Motorhispania RX. (X)- 97´ Honda sfx. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke verdt å montere komplett effektanlegg, bare potte.. Får neppe noe særlig mer effekt av det.. Lupo Sport/GTI har fanger med utsparring til midtmontert potte bak, hvis du skal ha det..

 

Lakkering av plast er ikke noe problem. Hvis du er nybegynner på mekkefronten burde du skaffe deg en Haynes-manual, og lese litt i den.. Du kommer til å få bruk for den når du skrur. Du finner også mye info på clublupo.co.uk

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har da smykket mitt enda og det skal jeg ha helt til den må bæres bort i smykker. Bilen har nå gått 100km på de 4 siste årene så den luftes da jevnlig :-)

 

Jeg fjernet byggetråden herfra siden jeg driver firma så ble det så mye styr på dette forumet så jeg er sjelden innom her.

 

Prosjekt tråden til Arosa`n min er her:

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=41

 

Er det noe du lurer på om Arosa`n så har jeg vel nå byttet eller demontert det meste på den bilen.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute etter litt fetere lyd i bilen enn den som er nå. Får jeg det med nytt enderør, eller trenger jeg effektanlegg for det?

 

Takker for tips om bakfanger. Fant endel fett stasj på BS Bilderer AS, noen som har handlet der før og har erfaringer de vil dele?

 

Det som er tøft synes jeg er en bakfanger til Lupo fra f.eks Dietrich tuning som har uttak for senter eksos, jeg har lett mye men har aldri sett fanger til Arosa med dette, og det beste er at Simons har effektanlegg til Arosa med senter utblås til en meget hyggelig pris.

http://www.xtremecar.no/shop/product_info.php?cPath=168_180_464_475&products_id=3312

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bra og detaljert tråd den der. Har du noen bilder av bilen slik den ser ut i dag?

 

Byttet du hele dashbordet til lupo-dash? (evnt mye jobb?)

 

Jeg har fått tak i orginal lupo bakfanger (standard) som jeg tror blir vesentlig fetere enn den orginale Arosa-baken. Finner ingen skikkelig fete fronter, så lurer på om jeg bare skal "tette" igjen rillene i grillen foran og lakkere i bilens farge. Har sett en på clublupo som har gjort dette, og resultatet ble veldig bra.

 

Ellers har jeg i planene å putte inn litt mer lyd innvendig også. Ikke like "hardcore" som deg. Bare en oppgradering. Lurer derfor på om du vet hva dimensjonene er på elementplassene i døra, samt oppå dashbordet?

 

Julegavetiden gir ikke mye ekstra spenn til innkjøp, så ting tar tid :(

Fra Saratoga V6 til Arosa 1.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet over hele dashen fra Lupo til Arosa. Det passer helt fint, men det er noen problemer som f.eks lysbryteren og de andre bryterene som varseltrekant, varmetråder bak osv. Lysbryteren er værst der er ingenting i nærheten av å passe. Jeg ende opp med å bygge sammen den fra Arosaen og den fra Lupo`n til en ny bryter med lupofront og arosa innmat.

 

Ellers må du få byttet ut de orange sideblinkerene med hvite som er lett sotete. koster vel 100,- eller noe. Baklampene fra en Lupo er like men de har ikke den orange delen til blinklys. Synes Lupo baklykten ble mye finere på Arosa`n.

 

De rillene som er på Arosa fangerene er grusomme. Jeg har byttet ut med Dietrich fangere som jeg er godt fornøyd med.

 

Det er ikke flere bilder av bilen enn det som ligger på tråden min, det er slik den ser ut i dag. Den står uten dører, bakluke, vinduer, panser og stoler så den ser litt stusselig for tiden :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er et par lupoer som står i Toten og Hønefoss som jeg har tatt litt fra. Hvor mye betalte du for dashen?

 

Har byttet til Lupolykter bak allerede. Helt enig at de er mye finere! Tok også med interiøret, slik at innsiden av dørene ser mye bedre ut. Skal snart opp og hente setene (sort/blå lupo seter).

 

Hvor kjøpte du fangerene? Har funnet flere gode britiske stylingsider med bra utvalg, men har du noen flere?

 

Hvor fikk du tak i blinkerene?

 

Takker for tilbakemelding. Ikke mange med Arosa her i landet :)

Fra Saratoga V6 til Arosa 1.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår