Hans Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Tror nok de fleste forbinder NOS merket med lysgass... Godt nok for meg.... :naaaws Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Får orginale klistremerkene fra Summit og Holley også, men må jo betale frakten for et brev fra usa da så vet ikke om det svarer seg...? Men du skal ha NOS klistremerker på bilen fordi du vil advare alle rundt deg at du har gass under trykk i bilen? Og ikke for å brife med det? Da er du vel så ansvarsfull at du har ADR sertifikat på frakt av farlig gods og da... Hehe. BTW, skal mye til for at trykkflaskene eksploderer, også under brann, og lystgass er ikke en brennbar gass... Så ikke tro alt dere ser på film;) Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Skal jo ha det for å se litt farlig ut og dah.... ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2226-q Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 lystgass er ikke en brennbar gass... Er det ikke det? Hvorfor bruker man det i det hele tatt da, i en bilmotor? Siter -Subaru Legacy 2.2 GX 454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive NOK ER NOK! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Lystgass er flytende væske Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Er det ikke det? Hvorfor bruker man det i det hele tatt da, i en bilmotor? Lystgass er N2O. Gassen er ikke brennbar eller eksplosiv. Altså 67% nitrogen og 33% oksygen. I vanlig luft er det 79% nitrogen og 21 % oksygen. Hvis du kan trykke inn mer oksygen, så kan du også trykke inn mer bensin. Jo mer bensin motoren kan nyttiggjøre seg, jo høyere effekt vil den levere. I tillegg er gassen kald når den kommer inn i motoren. Det gjør at enda mer lystgass får plass. Mer lystgass = mer oksygen = mer bensin = mer effekt. Jeg tror du har skjønt det nå. Den vanlige måten å trykke mer oksygen inn i sylindrene på, er å bruke en kompressor. Enten en reimdrevet kompressor eller en eksosdrevet kompressor (kalles turbo). Så vidt jeg vet, er det bare enkelte Mercedes-modeller som har reimdrevet kompressor. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.