Gå til innhold

Nye høytalere til GOLF IV

Ranger emnet


torsteinbg

Anbefalte innlegg

Jeg har en GOLF IV med Alpine SPR17LS - 6-1/2" Component 2-Way både fremme og bake i dørene. Dette drives av en RF, fant ikke den modellen jeg har på megabillig men tror det er en litt eldre version av RF Punch P450.4 4-kanals forsterker.(kjøpt for ca 1 år siden)

I bagasjerommet står en Cadence 12" Beast som drives av en SoundMagus Class D, X-1502 Mono 1500 Watt med en 1 farad stinger kondensator..

 

Har en front, en bak og en sub utgang på cd-spilleren, bruker for tiden sub utgangen og frontutgangen bak hvor det splittes inn på forsterkeren til frontsettene..det jeg har lyst til er å kjøpe meg høytalere å ha i hatthyllen og en til forsterker å bruke dette på bakutgangen..

Med dette lurer jeg på hva dere kan anbefale å putte inn i hatthyllen og en forsterker som driver disse rimelig greit, penger er ikke ett så stort spørsmål men det skal helst være en menneskelig pris..

 

I tillegg lurer jeg på om jeg trenger legge opp mer strøm bak i bagasjerommet? har ett stinger sett med ledninger og kondensator..Blir det nok strøm bak? (er rimelig tykke kabler fra batteriet og bak.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil gjøre dette?

 

Slik jeg har forstått det har du allerede komponentsett i dørene framme og i dørene bak, i tillegg til en sub i bagasjerommet. Hva skal du med 6x9" elementer i hattehylla i tillegg?

 

Eller for å spørre på en annen måte; hva ønsker du å oppnå med dette?

 

Dersom målet er bedre lyd i bilen, vil jeg nok ikke anbefale deg den løsningen der i det hele tatt! Det gjelder å begrense antallet elementer til et minimum, og holde de av en så god kvalitet du har råd til å kjøpe.

 

Slik oppsettet ditt ser ut nå ville jeg vel vært fornøyd med antall høyttalere.

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil gjøre dette?

 

Slik jeg har forstått det har du allerede komponentsett i dørene framme og i dørene bak, i tillegg til en sub i bagasjerommet. Hva skal du med 6x9" elementer i hattehylla i tillegg?

 

Eller for å spørre på en annen måte; hva ønsker du å oppnå med dette?

 

Dersom målet er bedre lyd i bilen, vil jeg nok ikke anbefale deg den løsningen der i det hele tatt! Det gjelder å begrense antallet elementer til et minimum, og holde de av en så god kvalitet du har råd til å kjøpe.

 

Slik oppsettet ditt ser ut nå ville jeg vel vært fornøyd med antall høyttalere.

 

så da er løsningen å heller kjøpe nye elementer å sette i dørene?

Har du noen anbefalinger på hva som duger? har lyst på høy lyd men samtidig god lyd! helst slik at jeg slipper kjøpe ny forsterker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på høy, men likevel pen lyd - er sterkere forsterker tingen. Hjelper ikke med andre høyttalere for å spille høyere, dersom ikke følsomheten for de nye var høyere da... Men det blir veldig teknisk.

 

Jeg vill gått for å kjøpe ny forsterker. Du sier du driver dette med en forsterker på 4 x 50 watt. Settene dine er jo på 350 watt maks, med andre ord kanskje 150 rms. Du burde med andre ord finne en forsterker yter litt mer. Husk nat det er rms watt som gjelder, ikke maks watt.

 

Hva som ville vært bra på forsterkerfronten er vanskelig å si, da utvalget er enormt. Og pris vil også variere. Hvis du spesifiserer litt hvor mye du kunne tenke deg å bruke på dette, hadde det vært lettere å finne et alternativ eller fler til deg!

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes veldig mange valg i den prisklassen der! Veldig glad for at du legger deg såpass høyt, da det er her kvalitetsforsterkerne er representert på fire-kanalsfronten.

 

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut http://www.autocustom.no. Disse gutta har god peiling, og kan nok hjelpe deg å finne en forsterker til nettopp ditt behov.

 

Audison er for eksempel et meget bra merke disse gutta fører, og er absolutt verdt å vurdere.

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår