Gå til innhold

selge bil TIL utlandet?

Ranger emnet


bvleeds

Anbefalte innlegg

hei.

 

driver og skal selge en bil om dagen, og har fått mail fra en fyr fra england. han ville kjøpe bilen min for den eksakte sum den sto til, og gi ekstra hvis jeg holdt den av osv.. legger ved den siste mailen jeg fikk av han lenger ned ..

 

noen har vært borte i lignende , juger han eller ikke?

 

----------------

Greetings Bjoern,

 

Thanks for the information and i hope all is going on fine with you and your family today . I am sure the tigra is in good condition.

 

This is all the requirements needed at this time. I have someone that will handle everyother things necessary when he arrives your location and this is my agent/transporter. The price is okay by me.

 

I will like to pay the full amount of 105000 KRONOR plus an extra 100 euros for you to keep other buyers off and 50 euros to have it deleted from the website till it is picked up by this agent.

 

So please reply back to me, and also keep other buyers off. My banker will send you a certified banker's draft of 20,820 EUROS and when you receive the cheque,you take it to your Bank,so the money can be converted and given to you in cash at the bank and in your country currency also.

 

Can I trust you to have it deposited in your Bank and when the money clears into your Account, you can take your own money plus the extra money and send/wire the balance to this agent/transporter that will come to your location to collect it because the money /balance will be used by this agent to pay for customs fees,flight charges,insurrance and other expenses during the picking up and will be done by this my agent and this is the reason why i have some to do the whole stress and you are not to do it for me,okay .

So,let me know if i can trust you and get back to me with your information below so that i can instruct the cheque to be mailed to you.

If yes, kindly reply with the following payment details so I can inform him to make out payment to you.

Thank you.

 

NAME AS TO APPEAR ON CHEQUE.................

 

HOME ADDRESS AND POST CODE...................

 

PHONE NUMBER TO REACH YOU ON.........{home,work & mobile}

 

 

Rgds,

 

Giggs Anthonio Parker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be både han og transportøren ringe deg så dere får snakka skikkelig! Man veit aldri kan være hvitvasking osv men få han til å overføre via paypal eller noe som er sikrere enn en sjekk... Hør åsså med banken om de vil ta i mot en sjekk ifra utlandet...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg usikker på om dette er svindel eller ikke men vær uhyre forsiktig her. Har hørt om folk før som har gjort dette og gitt fra seg bilen og etterpå så er det ikke dekkning på kontoen du får overført penger fra. Da står du igjen med 0 kr og ingen bil. Hvorfor i heite skal ellers en engelskmann kjøpe en bil fra norge når bilene koster en brøkdel i landet de kommer fra? Lukter noe rart her. Mener å ha hørt om sånne folk flere ganger før og da har det bare vært svindel.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det. Hvertfall ikke noe vits i å ta alt for god fisk her. Sjekk alt du kan sjekke og vær skeptisk. Gå også til banken og hør hva de har å si om saken. VÆR FORSIKTIG

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1112875.ece

 

Hestebløffen

En norsk kvinne i 20-årene skulle selge hesten sin og averterte på internett. Hun ble oppringt av en engelskmann som ønsket å kjøpe den. Mannen avtalte å kjøpe hesten for 60.000 kroner, som var prisen. Men da kvinnen fikk sjekken i posten, lød den på 90.000 kroner. Differansen på 30.000 kroner skulle sendes til en agent som ordnet frakt av hesten til England, ble hun fortalt. Kvinnen vekslet inn sjekken og sendte av gårde de 30.000 kronene til den såkalte agenten. - Pengene ble sendt via Western Union. Der kan mottakeren få utdelt en kode som de bruker for å heve pengene. Sannsynligvis viste mottakeren falske id-papirer da han hentent pengene, og ble umulig å spore i ettertid. Så da banken oppdaget at sjekken var falsk, var det kvinnen som måtte betale tilbake de 30.000 kronene, forteller Anne Dybo i Økokrim.

 

Stay UnderGround

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svindel svindel svindel, har jo vært så mye i media at folk snart burde skjønne dette?!

 

hvem i england tror du gidder kjøpe norsk rustvrak?

 

jeg blandt annet og noen av dem jeg kjenner har ikke hørt dette gjennom media men! sikkert flere og som ikke vet sånt vettu :heyyou:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke svindle svindleren....si ja og beholde alle pengene..uten å levere noe bil, bare si at pengene ikke er annkommet konto....det er jo han som har bevisbyrden og hvis det skulle skjære seg så si at du fant alle pengene på kontoen din. :iconsm

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår