Gå til innhold

legging av kabler

Ranger emnet


454Chevelle

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

jeg la den i alle fall i andre sia av bilen.

 

mange som får støy forårskaket av at strømkabelen ligger for nært signalkabelen, men jeg har også sett en del som ikke har hatt noe problemer med det.

 

har du muligheten legg de i hver sin side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ja jbl er bra merke :) men har det no og si med for tynne kabler???for sprengte en kasse til 2 k for 1mnd sea =/

 

En strømkabel er som ett vannrør egentlig, se for deg att spenning er trykket i vannrøret og at strømmen er hvor mye vann som kan renne gjennom røret.

 

Og da skjønner du kanskje hvor jeg vil hen med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg minimum 4 Guage strøkabel!! Helst litt større, men 4Guage holder ganske langt.

 

Når det gjelder signalkabel så ville jeg anbefale å legge 3 stk uansett om du bare skal bruke 1 eller 2.

 

Dette sier jeg av erfaring

 

Fordi når man først begynner med bilstereo så baller det ALLTID på seg... 2 uker etter du har montert det nye anlegget så begynner tankene å løpe om mulige nye planer/forbedringer osv osv..

 

Det er litt av morroa med bilstereo og lyd i bil, det skjer med alle. MEN!! da er det greit hvis du har lagt tjukk nok strømkabel og 3stk signalkabler slik att eventuelle oppgraderinger du gjør med tiden ikke krever att du må til å gjøre drittjobben med å strekke kabler PÅ NYTT IGJEN...

 

TRUST ME...

 

Freemason

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstyrrelse pga. signal og strøm er vel kun utelukkende pga. dårlig skjerming av kablene? Eller tar jeg helt feil nå?

 

Jeg fikk en kjempegod kveil med 50mm2-kabel av skolen som de sa jeg kunne få hvis jeg trengte til bilstereoen min (hvor kule lærere er ikke det da? Gir gratis kabler til elevene hvis de trenger det til bilen sin :D Digger de!), men den var ikke så veldig godt skjermet. Gikk bare amokk med alu-tape og elektro-tape, så skal vel det funke fjell :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

legg en ekstra:)

 

blei litt oppgitt i dag jeg, visste ikke at 4kanaleren trengte 2signalkabler inn... nå har jeg sannelig ikke no annet sted å legge en til signalkabel:( får vel bruke et Y-ledd da:(

 

men bedre å legge en ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår