Gå til innhold

Hvordan bygge bur

Ranger emnet

ralf2

Anbefalte innlegg

Skal bygge bur i volvon i disse dager. Har kjøpt selvbygger fra pedersen racing. Har sånn nogenlunde for meg hvordan:wonder: men om noen har tips og bilder så tar jeg gjerne imot.

Hadde tenkt å kunne skru det ut så løsninger på hvordan buret er festa i gulv osv. er veldig interessant.

Er riktignok en 142 men tror det er fler med 240 som har bur og buret er jo det samme så da legger jeg tråden her.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du skal bruke min 3mm 120 cm2 plater og 3stk 8mm bolter på hvært infestnings punkt.Buret kan skjøtes ved b stolpe da må skjøte hylsen være min 1440 mm lang og max 2000mm ,denne skal monterest max 50 mm fra hoved bøyle Det skal brukest 4 bolter a 8 mm.

Du kan bestille deg bilsport boken på http://bilsport.no/Der står alle krav og beskrivende tegninger

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med plater men tenkte på om jeg må sveise til karosseriet eller om jeg bare kan ha en plate på hver side av karosseriet.

Skal ikke kjøre løp med bilen så det trenger ikke være godkjent sånn sett.

Har også 2x skjøtehylser men 1440mm til 2000mm (1,44m og 2m) er de ikke...

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med plater men tenkte på om jeg må sveise til karosseriet eller om jeg bare kan ha en plate på hver side av karosseriet.

Skal ikke kjøre løp med bilen så det trenger ikke være godkjent sånn sett.

Har også 2x skjøtehylser men 1440mm til 2000mm (1,44m og 2m) er de ikke...

jo der er liiitt for langt... mente 14,4-20 cm

Hvis du ikke vil sveise så kan du lage deg en som du sveiser fast i bur, en som du legger mellom den plata på bur og karoseri og en på undersiden.

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og for guds skyld, begynn med hovedbøylen og bakoverstreverene. ;) Hør på en som nettopp har bygd bur i 242 og gjorde det feil!!! lag to hull i gulvet som du kan senke høvedbøylen i, på den måten får du helsveiset rundt om på høvedbøylen og i frontruta. sveis ikke fast buret i gulvet før du er helt ferdig med buret. Kan gi deg flere tips, om du trenger!

-_Sjakalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider