Gå til innhold

Hvilke midler anbefaler dere?

Ranger emnet


andre88

Anbefalte innlegg

Jeg har en far som jobber på et bilrekvesitta firma, gjennom han kan jeg få en del vedlikeholsprodukter til innkjøpspris.

da har hvertfall Turtle.

 

Bilen min har desverre hatt en del år uten spessielt tilsyn til lakken, men den har blitt vasket regelmessig.

Når jeg kjenner på lakk overflater som tak og bagasjelokk kjenner jeg en veldig "ru" overflate. panseret, fronter fanger, forskjermer er nylakkerte etter en krasj. så jeg vil ha den gamle lakken så blank og fin som mulig igjen.

 

Hvilke produkter fra Turtle vil dere annbefale, og hvilke trenger jeg?

 

 

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk auto gym det fungerer og er ikke så vanskelig og bruke

 

De har bare TW.

 

tror listen blir som følger:

 

Turtle Wax Extreme Shampo

Turtle Ekte Pusseskinn

Extreme Nano Cleaner (evnt. Turtle Polishing Compound)

Turtle Wax Extreme Car Wax

Turtle Top Coat Sealer

Turtle Polerduk

Turtle Wax Applicator

 

Hva tror dere?

grunnen til at jeg vil bruke Turtle er at jeg får alt veldig billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke bruk turlte polising compound.

 

Dersom de bare fører TW, så ikke gå for extreme serien, gå heller for platinum.

 

Kjøp:

 

Turtle Wax Platinum Shampoo

Turtle Ekte Pusseskinn

Extreme Nano Cleaner evt. Turtle Colorback

Turtle Wax Platinum Car Wax, denne finnes i flytende og pasta. Pasta er litt mer jobb, men verdt det ekstra arbeidet.

Gjerne Turtle Top Coat Sealer utenpå Platinum voksen.

Turtle Polerduk

Turtle Wax Applicator

 

Hvis du absolutt skal ha det pusseskinnet, hvis ikke anbefaler jeg deg her å krype til korset og bestille meguiars water magnet drying towel. Jeg jobber selv på BilXtra, og heldigvis fører vi Turtle, Autoglym og Meguiars. Har ikke prøvd Extreme-serien til TW, men har prøvd Platinum, og tror TW har overgått seg selv der.

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, ikke bruk turlte polising compound.

 

Dersom de bare fører TW, så ikke gå for extreme serien, gå heller for platinum.

 

Kjøp:

 

Turtle Wax Platinum Shampoo

Turtle Ekte Pusseskinn

Extreme Nano Cleaner evt. Turtle Colorback

Turtle Wax Platinum Car Wax, denne finnes i flytende og pasta. Pasta er litt mer jobb, men verdt det ekstra arbeidet.

Gjerne Turtle Top Coat Sealer utenpå Platinum voksen.

Turtle Polerduk

Turtle Wax Applicator

 

Hvis du absolutt skal ha det pusseskinnet, hvis ikke anbefaler jeg deg her å krype til korset og bestille meguiars water magnet drying towel. Jeg jobber selv på BilXtra, og heldigvis fører vi Turtle, Autoglym og Meguiars. Har ikke prøvd Extreme-serien til TW, men har prøvd Platinum, og tror TW har overgått seg selv der.

 

Hvorfor kan jeg ikke bruke extreme serien?

De har ikke fått inn platinum enda, så den måtte jeg i telfelle bestille osv...

så jeg tror jeg skal prøve extreme'n. Jeg er helt fersk på vedlikeholdstema, så vi får se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan jeg ikke bruke extreme serien?

De har ikke fått inn platinum enda, så den måtte jeg i telfelle bestille osv...

så jeg tror jeg skal prøve extreme'n. Jeg er helt fersk på vedlikeholdstema, så vi får se hvordan det blir :)

 

Er ikke det at du ikke kan bruke den, men erfaringsmessig er Platinum sinnsykt bra. Extreme-serien har jeg fått litt ymse tilbakemeldinger på, og til og med gutta fra Autocare (leverandøren) sier at Platinum nok er en litt bedre serie enn extreme. Jeg anbefaler iallefall den, men når alt kommer til alt er det dine penger og du som skal bruke produktene.

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det at du ikke kan bruke den, men erfaringsmessig er Platinum sinnsykt bra. Extreme-serien har jeg fått litt ymse tilbakemeldinger på, og til og med gutta fra Autocare (leverandøren) sier at Platinum nok er en litt bedre serie enn extreme. Jeg anbefaler iallefall den, men når alt kommer til alt er det dine penger og du som skal bruke produktene.

 

Hvis jobben til fattern har platinum serien inne, tar jeg seff de med en gang, men tror ikke de har den enda :(

egentlig litt rart, fordi de bruker jo autocare som leverandør... men vi får se i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jobben til fattern har platinum serien inne, tar jeg seff de med en gang, men tror ikke de har den enda :(

egentlig litt rart, fordi de bruker jo autocare som leverandør... men vi får se i morgen :D

 

Er jo bare til å få de til å bestille, vi får levering fra autocare i morgen.. Kommer MYE!

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare til å få de til å bestille, vi får levering fra autocare i morgen.. Kommer MYE!

 

hvor jobber du? bedriften fattern jobber i er Rodin & CO :)

Jeg kan jo bestille det imorgen uansett, men hvis de ikke har det inne så kjøper jeg extreme serien, i morgen er eneste dagen jeg har tid til og kose med bilen på en god stund fremover :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår