Gå til innhold

Passat 1,9 TDI 97-00, Hva er vanlige feil?

Ranger emnet


optus

Anbefalte innlegg

Min har gått 278.000KM snart og motormessig merker jeg ikke noe problemer enda. Vet ikke om dette gjelder bare min bil pga kjørelenge, men forstilling/styringa virker ikke bra på min.

Vet ikke om det kan ha noe med at støtdempere på min også er

VELDIG dårlig og skal byttes snart.

Støtdempere har vel en del å si på kjøreegenskaper?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er også nysgjerrig på Passat. Det er en st.vogn 1,9 TDI 1999 modell som jeg har lyst på. Den er gått over 200.000 km, men alle servicer er fulgt på merkeverksted.

 

 

Det frister med god kjørekomfort og lavt forbruk.

Men blir litt skeptisk når jeg hører om de problemene bilen har hatt.

 

Fant en link om denne modellen:

 

http://www.bilnorge.no/pdf/2002_-_BRUKT-TESTER/11-02_VW_Passat.pdf

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min er gått 220.000, og jeg merker ingenting på den er slitt. Servicer er også fulgt. Fikk bilen en del under listepris, pga. kjørelendge. Så hva skal du gi for den? Hadde ikke vært redd for km stand vis servicer var fulgt, men da en god reduksjon i pris, da 200.000 på en 8 år gammel bil er litt mye. Normalt er vel mellom 100.000- 150.000km på en så gammel bil.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga 80tusen for min 2000mod PD. Hun skulle ha 98tusen. Prutet den ned pga kjørelengde, en liten skade i skjerm, skittent interiør (som er som nytt nå),litt oljesvetting, låsen i bakluke virker ikke og skal på eu-kontroll om 3mnd. Var ikke problem og prute, men det er vel forskjellig fra selger til selger. Si du gir f.eks 80tusen du og, så sier selger kanskje 85tusen. Da har du spart 5000kr.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det er bedre og betale mer en du trenger? Hehe. Vis bilen er gått 200.000, så hadde jeg prutet på den. Husk at min 2000mod og er en higline med alt utstyr + antispinn, og tiptronic, og jeg ga 80tusen, og jeg vet at den kunne blitt solgtr for 90tusen uten problem, da disse med PD motor ligger oppi 100.000 og oppi 120-130.000 vis km stand er noenlunde normal. Ville bare gi deg et tips, om at pruting er lett, spesielt vis bilen har gått mye lenger en normalt.Sjekk når reg.reim er byttet, da dette er en nokså kostbar reperasjon, mellom 5000-7000kr. Greit med tilstandsrapport,men det er noe du kan sta selv, vis du har litt peiling på bil. Så 90tusen, og 200.000km, på en 99mod med rotaraajonspumpe, ville jeg si er litt dyrt, spesielt vis den selges privat. En plass mellom 75-85 tusen ville jeg sagt

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo selvfølgelig betale minst mulig. Jeg har allerede prutet den noe ned. Synes ikke prisen er så ille. Helt nye sommerdekk følger med. Så har jeg litt hastverk med å skaffe ny bil.

 

Har sett litt på finn.no hva disse bilene går for og det er ikke ille pris. Samtidig slites ikke dieselmotorene i like stor grad som bensinmotorer. Bilen er mye langkjørt og alle servicer tatt på merkeverksted.

 

Rotasjonspumpe eller pumpedyse? Who cares.. den bruker under halvliteren uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kjøpte min som da hadde gått 268.000KM for 59.000kr hos

Askim Autosalg eller noe. Men jeg måtte bytte reg.reim og alle bremseklossene selv og endel andre som støtdempere må byttes snart.

Det er en sedan, reg. sent i 1998, men 1999 modell. Sleipe forhandleren sa ingenting om bremsene og støtdempere. Men jeg skiftet reg.reim i Sverige/Gøteborg. Deler kosta 1800 s.kr med vannpumpa og arbeid 2000, men ikke hos VW/Dinbil verksted da. Jeg brukte bare en mekaniker jeg fant i Ringøn :) Kjøpte delene hos Mekonomen i Gøteborg...Og heldigvis så sviktet bremseklossene bak akkurat når jeg var der. Kostet 300s.kr for deler og 300s.kr for arbeid. Men klossene foran merka jeg ikke før for ca 2 uker siden og bare kolossene kosta 650 n.kr!!

Så VÆR nøye og sjekke før du kjøper bilen. Vit hva av rep. du må regne med og evt hva du må ut med!!

Som Optus skriver, så ville ikke jeg gitt 90T for en 99mod , med over 200T km....

 

Optus: Du har gjort et VELDIG bra kjøp med PD motor!! Jeg har selv lyst på en slik motor.

 

Nå skal jeg til Tyskland snart, så jeg kjøper alle 4 støtdempere der for ca max 200 euro og bytter selv med hjelp fra en venn...

Her koster kun en stk bakdemper 600kr hos Jabobs/Veng.

Deler og arbeid i Norge er ALTFOR dyrt!

 

Tips til alle som vil ha billige bildeler : ebay.de

Men mulig du må betale toll/mva dersom det blir sendt i posten!! Sjekk dette. Jeg skal få selgeren på ebay.de til å sende til en venn i Tyskland og hente selv når jeg er der :)

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok gjort et bra kjøp Optus selv om den bilen har noe skade i skjerm og noe småplukk.

 

Enig i at deler og arbeid koster for mye i Norge. Skal ta neste service i Sverige hvis det blir kjøp.

 

Skal sjekke opp bilens historikk grundig før jeg tar avgjørelsen. Skal på ferie i neste uke og trenger ny bil nå. Hvis ikke hadde jeg ventet lenger. Men er enig i at det ikke er noe kupp!

 

Tester en annen 1999 modell Passat 1,9 TDI i dag som er gått 150.000 km. Den selges fra forhandler og de skal ha 139.000 kr, og den har ikke klimaanlegg !!! Selger sier de kan gå noe ned men likevel. Bilene er nok noe dyrere her i nord. Samtidig så ligger 1999 modell 1,9 TDI-Passat på finn.no ganske høyt i pris generelt sett . Dette er populære biler.

 

Tror man må se litt på hva som er gjort med bilen av reparasjoner og vedlikehold og ikke se seg blind på årsmodell og km.stand. Bilene kan ha samlet opp masse småplukk hvis ikke ting har blitt tatt fortløpende av tidligere eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

139.000 for 99 modell. Fy faen , det er dyrt. Fra Tyskland kan du hente 2001/2002 Audi A4 1.9Tdi for rundt denne prisen!!

 

Det er riktig, du må se hva som er blitt gjort gjennom årene. Da slipper man store utgifter etterpå.

Lykke til med bilkjøpet. Håper du blir foynøyd da :)

 

Forresten, er det 1.9TDi 110 hester du skal kjøpe? Ikke kjøp 90hesters....

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 98mod TDi Syncro Stasjonsvogn på hånda, 185.000km, får den for 85000kr. Er det et godt kjøp? Reg.reim og service tatt på 180.000km.

 

Eller bør jeg gå for en 01mod TDi Stasjonsvogn, 180.000km, den skal han ha 140000kr for, men han tar 180000 service på den da.

 

Er i tvil, heller mot 98mod pga pris og syncro, men har hørt det er så mye feil på de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

139.000 for 99 modell. Fy faen , det er dyrt. Fra Tyskland kan du hente 2001/2002 Audi A4 1.9Tdi for rundt denne prisen!!

 

Det er riktig, du må se hva som er blitt gjort gjennom årene. Da slipper man store utgifter etterpå.

Lykke til med bilkjøpet. Håper du blir foynøyd da :)

 

Forresten, er det 1.9TDi 110 hester du skal kjøpe? Ikke kjøp 90hesters....

 

hva er galt med 90 hesteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår