Gå til innhold

svinghjul

Ranger emnet


Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

Jeg har det dype svinghjulet på min B230FT, og det har jeg dreid ned 0.8mm der lammelen ligger slik at den skulle passe(6 puck sinter fra pedersen) men når jeg kjører så slurer den ganske ofte. så jeg lurer på hvor mange mm det er fra kanten der trykkplata er festa til flata der lammelen sitter. noen som vet? så kan jeg sjekke dette, for har en mistanke om at det er for mye slik at trykkplata ikke klarer å holde igjen.

 

takker for svar

 

mvh.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er på en måte sånnt man sjekker Før man monterer på hele clutchen.

 

tror ikke du får noe svar.. da kun få kjører sinterclutch her inne, og Enda færre bryr seg om diameteren på innsiden av trykkplata.

Et alternativ er jo at noen nagler kan subbe mot svinghjulet.... uansett, IKKE særlig kjørbart!

Utrulig fort gjort at noe ryker, og ikke minst går varmt...få av kassa og undersøk svinghjul og trykkplate Nøye!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slurer den på høye eller lave gir?

hva er effekten din, har du orginal trykkplate?

 

den slurer stort sett på 4 og 5, av og til på 3. effekten vet jeg ikke. men har ecomax chip, ca 1 bar trykk(t3t04e) 3" eksos, alu ic... så du får regne selv. kjører med sånn sachs race engineering trykkplate. sånn forsterka sak. koster 3500 hos pedersen.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den orginale begynnte å slure etterhvert. men bytta klutsj fordi jeg skulle sette inn getrag kassa, så tenkte jeg skulle montere noe litt kraftigere med tanke på oppgraderinger senere.

pedersens sa at om jeg skulle ha den lammelen, så måtte jeg dreie ned svinghjulen der lammelen ligger 0.8mm. skal ringe de å høre me de. for med den effekten min så skal den clutchen ikke slure samme faen..

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror svinghjulet skal vere rimeli bra du. jobben er gjort av en som kan det. har gjort det mange ganger før. lurer på om utløselageret lager problemer. det er jo fra bmw og er vel større en volvo sitt. å jeg har ikke gjort noe mer me det en å montere det. kan det ha noe å si?

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår