Gå til innhold

Skifte ut originalanlegg i en E36 coupe med noe bedre. tips?

Ranger emnet


kfk_sorenso

Anbefalte innlegg

skal prøve å få litt bedre lyd i en e36 coupe. alt av utsyr som sitter der nå helt orignalt fra fabrikk. syntes ikke det er noe super lyd akkurat.

først og fremt som lurte jeg på hva slags størrelse jeg må ha på høytalerne i ved sparkeplata der:

 

her:

 

dsc00014ot7.jpg

 

 

og så hva slags størrelse må jeg ha på dem i døra oppe ved dørhåndtaket der?

et komponentsett fra focal som kunne ha gjort seg her?

og så var det de høytalerne bak da:

 

 

dsc00017rh8.jpg

hva er det som går rett opp der uten å modifiser noe?

kunne tenkt meg utstyr fra focal, der jeg er mer optatt av at ting skal spille reint og høyt.

så tenkte jeg på en pioneer eller kenwood spiller.

syntes det var fristene med en 88rs fra pioneer og forsterker fra audison.

noen som kan gi noen tips her, hadde satt pris på det.

---------------------------------------------------

1994 VW Golf 3 2,0 GL stasjonsvogn

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 5.25" som passer i sparkepanelene og hattehylla. I diskanthullene oppe på døra vet jeg ikke om noe som passer uten modifikasjon. Men det folk vanligvis gjør er å brekke løs den orginale diskanten fra deksjelet og lime fast en ny med smeltelim el.l. Er du ute etter høyttalere som spiller meget pent og tildels høyt så kan du se på Hertz. Vil du ha en noe mer rockete lyd så kan du se på Fusion. Begge er gode alternativer til Focal i sine prisklasser. Det viktigste er igrunn å ta en runde å høre på forskjellige oppsett, så du finner noe du liker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke plass, men om du får pressa den inn der hehe, så kan du jo regne med at du brenner opp hele greia, både forsterker sete og bil :)

 

ja da får man glemme det, ja. heller ha det i bagasjen da.

---------------------------------------------------

1994 VW Golf 3 2,0 GL stasjonsvogn

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Focal så går jeg ikke god for dem! Hehe ;) synes diskanten skjærer meg i øret, noe jeg ikke er fornøyd med i heletatt =/

Dra til en bilstereo-shappe og hør på hva du synes passer dine ører :) Beste rådet jeg kan gi ang valg av elementer :)

(tips: morel/hertz)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Focal og Hertz holder like god kvalitet, så det kommer igrunn an på hva du foretrekker av lyd. Finn en plass der du kan lytte til begge og gjerne flere andre alternativer.

 

 

blir nok focal ja, tenkte på en ground zero 12 spl og en 4300wrms diginal monoblokk til den 12 tommeren, da skulle ban ha kontroll over 12 tommeren ville jeg tro, samtidig så kommer jeg vel aldri til å spille så høøyt, lønner det seg å ha bassporter fra kassa baki og inn i cupeen dersom du bare har et 2 komp sett foran og ikke noe 6x9 baki hattehylla, snakker forstatt om en e36 coupe.

---------------------------------------------------

1994 VW Golf 3 2,0 GL stasjonsvogn

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår