janerik171187 Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Bærearmene er å betrakte som nærmere hjulet... håper det var problemet da henter deler så jeg får reparert til lørdagen ivaffall men skal under bilen imorra alikevell da se om jeg finner noe annet rart :P Siter saab 900 8v turbo 155hk 240nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 håper det var problemet da henter deler så jeg får reparert til lørdagen ivaffall men skal under bilen imorra alikevell da se om jeg finner noe annet rart :P Ja, får håpe det ikke var mer som skulle til. Si fra hvordan det går da. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 da går bilen igjen så vi for se hvor lenge det holder :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 indre drivknute på passasjersiden min røk her tidligere i forrige uke etter litt hard medfart over en fartshump. _________________ 1987mod saab 900 turbo 8v Har du sjekket om dette harde møtet kunne ødelagt kronhjulslagrene i gearkassa? Da kan du fort få varmgang slik at fettet renner ut av leddet, med havari som resultat... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Har du sjekket om dette harde møtet kunne ødelagt kronhjulslagrene i gearkassa? Da kan du fort få varmgang slik at fettet renner ut av leddet, med havari som resultat... Dette høres ut som en nærliggende løsning ja. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Har du sjekket om dette harde møtet kunne ødelagt kronhjulslagrene i gearkassa? Da kan du fort få varmgang slik at fettet renner ut av leddet, med havari som resultat... hvor finner jeg de lagrene a ? :hide men bilen fungerer ennå nå ivaffall men har bare kjørt 5mil og hakke vært nær fartshumper ennå Siter saab 900 8v turbo 155hk 240nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 da gikk bilen til hælvete igjen.. :( Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 hvor finner jeg de lagrene a ? :hide men bilen fungerer ennå nå ivaffall men har bare kjørt 5mil og hakke vært nær fartshumper ennå da gikk bilen til hælvete igjen.. :( Hvis lagrene i diffen er dårlige så vil dette skje igjen og igjen uansett hvor få fartsdumper du kjører over. Vinkelen vil være konstant feil og friksjonen øker/temperaturen øker. Feilen ligger ikke i selve leddet men bortenfor på en av sidene. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 hmm okei skal snakke med han imorra. hva tror du da Reodor ? er det lagrene til diffen? Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 hmm okei skal snakke med han imorra. hva tror du da Reodor ? er det lagrene til diffen? Jeg synes Finepix kom med et godt forslag. Akselen er avhengig av styring i begge ender. Defekte lager gir ikke den nødvendige styringen, og akselen får abnorme vinkler, selv om de neppe er mulige å se ved et hastig blikk. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 okei iallefall smalt det igjen :( fjerde gangen nå :( Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Jeg synes Finepix kom med et godt forslag. Akselen er avhengig av styring i begge ender. Defekte lager gir ikke den nødvendige styringen, og akselen får abnorme vinkler, selv om de neppe er mulige å se ved et hastig blikk. nå har jeg ivaffall fått tak i en kasse som diffen fungerer på (defekt revers) så skal se om jeg demonterer og flytter over delene, så håper det vil fungere fint da Siter saab 900 8v turbo 155hk 240nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg