Gå til innhold

Fartsbot uten måling

Ranger emnet


MRGOOK

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig lovene/reglene på fartsovertredelser uten fartsmåling? Ja, jeg ble tatt her om dagen, i 40-sonen, uten å bli målt. Visste ikke helt hvordan loven er når de ikke har bevis så jeg aksepterte boten. De kjørte i en sivilbil forbi meg i motgående kjørefelt og merket garantert jeg ikke kjørte i 40. Kunne jeg ha blånektet og sluppet unna? (De var 2 stk i sivilbilen) De skrev at jeg kjørte 63 km/t fordi over det mister jeg lappen. Og jeg var -godt- over 63 km/t though. Så jeg følte meg heldig som ikke mistet lappen og aksepterte likegjerne boten svinkjapt.

 

EDIT: Ok, jeg kjørte akkurat der igjen, det var visst 40 opp bakken og 50-sone ned! Men vi har skrevet under på at vi kjørte 63 km/t i 40-sone, hva skjer da? Kan vi klage på at vi kjørte 63 km/t i 50-sone og få redusert bot? Men det som er litt bæd, er jo at de 2 tjenestemennene som tok oss vet godt vi ikke kjørte i 63 km/t, vi risikerer jo å måtte snakke med de om vi skal klage på bota?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare å klage på den. Gå for 63 km/t i 50 sona. Du har alt innrømmet å ha kjørt i 63, så da skjønner ikke jeg faren ved det.

De har ingen måling, du har innrømmet 63, og da gjelder 63.

 

Men du skulle ikke godtatt i utgangspunktet

 

En annen ting. Virket rart med forskjellige fartsgrenser. Ingen som har snudd skiltene?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel etter nærmere undersøkelser viser det seg at vi overskred fartsgrensen på 40 FØR bakken ned, men at vi ikke ble stoppet før vi kom i slutten av bakken (50-sone), ved et lyskryss, for å komme på en forkjørsvei. I boten står det gatenavnet, men denne gata omfatter både en 40 og en 50-sone?! Om vi har underskrevet på at vi kjørte 63 km/t i 40-sone vil vel bety at vi allerede har akseptert dette og ikke kan klage på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hammer Morsom lesning dette her! Flere fartsgrenser, og du skrev under på en fartsbot uten måling, og uten å tenke etter om hvilken hastighet veien hadde heller.

 

Det postivie er at da gjør du hvertfall ikke samme feil igjen, og du er bedre forberedt neste gang du møter :coplight

 

Skal du klage/spørre om forelegget, så bør du ta kontakt med politikontoret snarest. Når forelegget kommer i posten er det gjerne forsent...

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår