Gå til innhold

Kobling av Dynabel BF0804

Ranger emnet

SkoKrem

Anbefalte innlegg

i tilegg halveres jo spenningen inn på forsterkeren. forsterkeren må da jobbe mer for å oppnå samme ut-effekt.og har man en spiller med lav utgangs-spenning så er jo ikke dette å anbefalle.

derfor mener jeg det er MYE bedre å bare kjøpe seg en ekstra signalkabel.

hvis man har utganger nok på spilleren selvfølgelig.

men y-ledd fungerer jo. det er ikke det. har brukt det selv også jeg.

Du halverer IKKE spenninsignalet inn på forsterkeren ved å bruke y-led. Du Får ikke nevneverdig dårligere lyd heller, blir muligens et lite tap, men trur aldri du kommer til å merke forskjell sånn sett.

Eneste minuset er, som du har sagt, man får ikke justere ting fra spilleren. Er også greit å kunne justere fader, delefrekvens og fase om du har mulighet til det på spilleren :)

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg missforstått veldig.. kunne du forklart meg hvordan det fungerer.

blir dette som paralellkobling da ell?

vil også tro mange som tror dette, da jeg har lest det i mange tråder her på forumet, og aldri har det blitt komentert før.

kunne du vist meg til en link?

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen spesiell link å komme med.

Det som er greia at det blir på en på en måte paralellkobling, og signalet blir ikke svakere. Hvertfall det jeg fikk isvar av av "Jalla", at det var ikke nevneverdig tap ved bruk av y-ledd.

Men mister mulighet med å justere på spilleren....

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

ved parallellkobling, er spenningen over hver motstand lik. strømmen er forskjellig.

ved seriekobling, er spenningen over hver motstand avhengig av hvor stor motstanden er. strømmen er da lik gjennom en seriekrets.

eks:

parallell: 12V spenning. 1A.

det vil da være 12 volt på hver av utgangene, men strømmen vil fordele seg. ved lik motstand vil det bli 0.5A på hver.

serie: 12V. 1A

spenningen legger seg fordeler seg over motstandene. hvis motstandene er like vil det legge seg 6V over hver.

strømmen vil være 1A gjennom kretsen.

U=RxI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen spesiell link å komme med.

Det som er greia at det blir på en på en måte paralellkobling, og signalet blir ikke svakere. Hvertfall det jeg fikk isvar av av "Jalla", at det var ikke nevneverdig tap ved bruk av y-ledd.

Men mister mulighet med å justere på spilleren....

Jo Signalet blir svakere nettopp fordi inngangene kobles i parralell for da kommer inngangsmotstanden i parralell. Noe som da tilsier at inngangsmotstanden halveres og da halveres spenningen som legger seg over inngangene også. Basic elektro gutter, Ohms lov U=RxI :well:

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider