Beinet1 Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Hei! Jeg er iferd med å overhale bremsene på min gamle veteranbil og har klart å få tak i nye pakninger fra england. Mange av de gamle delene er fortsatt fullt brukendes og jeg vil derfor ta vare på dem i tilfelle de nye ryker engang i fremtiden og det blir umulig å få tak i nye. Gummien i bremsedelene blir jo som kjent hard og morken med tia, så da lurer jeg på hvordan jeg best kan konservere disse. Planen er å vaske alt rent i bremsevæske og så smøre alt inn i bremsevæske og pakke dem inn i plast og lagre dem mørkt. Noen som har noen bedre forslag/komentarer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Omega Turbo Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Silikonspray? Siter Opel, Fresh Thinking, Better Cars! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Kan være noe asbest og annen drit i gamle bremsedeler. Pass på hva du puster inn. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valleh Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg ville lagt pakningene i bremsevæske i et tomt syltetøyglass eller lignende. Da vil jeg tro de holder seg. Calipere kan du med fordel demontere og rengjøre godt, og lagre dem demontert, slik at du kan gå over dem før du evt skal bruke dem igjen. Er sikkert noen som har et bedre svar enn meg på dette området, men en skulle jo tro at pakningene skulle tåle bremsevæske;) Siter 90' Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juni 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Jeg ville lagt pakningene i bremsevæske i et tomt syltetøyglass eller lignende. Da vil jeg tro de holder seg. Calipere kan du med fordel demontere og rengjøre godt, og lagre dem demontert, slik at du kan gå over dem før du evt skal bruke dem igjen. Er sikkert noen som har et bedre svar enn meg på dette området, men en skulle jo tro at pakningene skulle tåle bremsevæske;) Det er dette jeg og tror. Det må vel være bedre å lagre dem i bremsevæske enn tørt. Dagens bremsevæske er nok mye snillere mot gummien og har mye bedre konserverende egenskaper enn for 40 år siden. I servicehåndboka til denne bilen står det blant annet at alle pakninger og bremseslanger i bremsesystemet skal byttes ut hver 65000km :D. Det var andre tider den gang ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roarhetty Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 sett inn rengjorte pakninger med bremsefett og pakkes støvfritt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.