Gå til innhold

Bremse problemer!

Ranger emnet

raggar-racing

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skule bytte klosser på 240`n min, å tok i den sammenheng av caliprene for og se om mansjettene/stövtettingene var hele og i orden (noe de var). Det eneste jeg gjorde med caliprene var og presse tilbake stemplene så jeg skule få på de nye bremse klossene! Så tömte jeg hele bremsesystemet for veske å skrudde caliprene på plass og begynte og lufte! Nå kommer det veske ut av alle niplene på caliprene men uansett hvor mye jeg lufter så får jeg ikke ordentlig trykk i systemet, hvis jeg pumper på pedalen 5-10 ganger så blir pedalen litt hardere på bunn (ca. 1/4) og da kan jeg holde pedalen der og da bremser den, men så fort jeg slipper pedalen og trykker den inn igjen så er trykket borte og da må jeg pumpe mange ganger på nytt for og få oppigjen litt trykk.

Har lufta i RIKTIG rekke fölge etter haneys boka o´g det kommer ikke noe luft ut sammen med bremse veska, kun ren bremse veske!

Detta ble mye skriving og litt kronglete skrevet men håper dere forstår!

Noen forslag til hva som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skule bytte klosser på 240`n min, å tok i den sammenheng av caliprene for og se om mansjettene/stövtettingene var hele og i orden (noe de var). Det eneste jeg gjorde med caliprene var og presse tilbake stemplene så jeg skule få på de nye bremse klossene! Så tömte jeg hele bremsesystemet for veske å skrudde caliprene på plass og begynte og lufte! Nå kommer det veske ut av alle niplene på caliprene men uansett hvor mye jeg lufter så får jeg ikke ordentlig trykk i systemet, hvis jeg pumper på pedalen 5-10 ganger så blir pedalen litt hardere på bunn (ca. 1/4) og da kan jeg holde pedalen der og da bremser den, men så fort jeg slipper pedalen og trykker den inn igjen så er trykket borte og da må jeg pumpe mange ganger på nytt for og få oppigjen litt trykk.

Har lufta i RIKTIG rekke fölge etter haneys boka o´g det kommer ikke noe luft ut sammen med bremse veska, kun ren bremse veske!

Detta ble mye skriving og litt kronglete skrevet men håper dere forstår!

Noen forslag til hva som er problemet?

Bytt hovedsylinder.

Den er kæss fordi du under lufting har presset stemplene lenger enn de bruker å gå ved normal bremsing.

Da oppstår det en slitekant innvendig i sylinderen som vrenger og ødelegger tetningen ved lufting av bremsene fordi stemplene vandrer lenger enn normalt.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for kjapt svar!

Men ville ikke det gjöre så jeg ikke fikk bremser i det hel tatt? For jeg har jo bremser når jeg trykker den nesten helt i bånn etter og ha pumpa noen ganger, og når jeg får opp et trykk da så siger ikke pedalen helt inn!??

Flere som har innspill?

Uansett så skader det ikke å bytte hovedsylinder..koster såpass lite og så vet du at den er i orden.

Men flere synspunkter er bare positivt.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen hvor usakelig du er!

Men on-topic igjen...

Har fiksa bremsene, det var 2 av de ventila som skal slå ut hvis en krets lekker som hadde hengt seg opp, nermest kila seg fast, så åpna de ventila og brukte en liten dor og slo åver igjen sleida og brukte litt rustlösings middel, og vips så var det i orden igjen!

Takker for hjelpa folkens! Skal du slenge mere dritt Merce 190E så ta det på PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider