Lincolndaddy Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Dere som kan Allt om kompressorer synes sikkert dette er dumme spørsmål, men jeg er fersk ! Kjøpte en Gebe 50 L kompressor på Torshov, og ber om hjelp til følgende : 1. Har satt FLR-kombinasjons filter på den ene av 2 uttak. Bruker jeg da denne til trykkregulering, og lar regulatoren på selve kompressoren stå helt åpen ? Og hvor mye skal jeg åpne for tåkesmøring ( hvordan vet jeg at verktøyet får nok smøring ) ? 2.Ved lakkering er det kanskje best med egen slange ? (ved bruk av verktøy og tåkesmøring blir jo slangen også smurt ! ikke så heldig ved lakkering ?) 3. Siden jeg har 2 uttak, så er det vel ok og bruke den andre ( uten filter ) til renblåsing ? Fint om noen ville svare ! Freddy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 du skulle kjøpe vannavskiller og tåkesmører separert!montere på den ene side vannavskiller og på den andre tåkesmører.dette er dumt å ha begge to på den ene luftutgangen.justering av tåkesmører det finner du ut selv.ikke no spesiell Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CHRIS89 Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Hallo, jeg har den samme kompressoren, kjøpte den for noen dager siden, jeg fikk beskjed om at den holdt mere nok til sandblåsing, jeg vet ikke helt jeg, går kansje 2-3 minutter så må den lade luft, og om jeg fortsetter mens den lader lader den absolutt hele tida, det kan vel ikke være bra? Siter 91 - VW Golf II 70 - VW Boble (godkjent og ombygget til american roadster) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 hvis det er snakk om gebe kompressor 50L 3hk,det er helt greit om den starter opp etter 2-3 minuter.ikke no farlig Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evneveik Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Noen som vet hvor man får reserve deler til Gebe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg