Såpa88 Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Kjører alle orginale høtalerne (Vectra A) på spillern (JVC), også har jeg 1 forsterker som går til subben.... Problemet er at når jeg pøser på med for mye volum så forsvinner lyden helt..og når jeg skrur ned volumet så kommer lyden tilbake... Hva kan problemet være, og ka kan æ gjør?? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Trekk spilleren så langt ut som du kan mens den fortsatt er koplet til. Forsøk å gi på over litt tid og se om problemet vedvarer. Varmgang, kanskje? Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Såpa88 Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Kan være varmgang ja... vært VARMT i Tr.heim i dag=) "forska" litt i sta, subben kutter ut.... er det en mulighet at spilleren får for lite strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Er det kun subben som kutter nå? Spilleren får sikkert ikke for lite strøm. Kutter den umiddelbart på et visst lydnivå eller kutter den etter lengere tid på høyt volum. Kanskje du har forsterkeren din montert opp ned? Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Såpa88 Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Kutter på et visst lydnivå ja. hvis subben kutter på... la oss si 30 da, og sub-volumet står på 4.. Da kan jeg skru sub-volumet på 8, da funker den... men den kutter ut hvis jeg øker vanlige volumet på spillern... Forsterkern er montert på skrå... rund 80 grader:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Har samme problem, og er meget spent på hva som er årsaken til dette. Jeg Tror kanskje jeg har for liten forsterker i min bil. Kjører en en JL audio 10 tommer, med 150 watt rms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 jeg har montert forsterkeren fast i subkassa. den står på baksiden og ligger da 90% i vinkel. Samt at den er opp-ned, (merket står opp ned).Har dette noe å si da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Jeg tenker på kjøling til forsterkeren....... Kjenn på forsterkeren når den kutter, er den så varm at det er vanskelig å holde hånda på den har du problemet ditt der. Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polarpanther Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 feil post Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Kutter på et visst lydnivå ja.hvis subben kutter på... la oss si 30 da, og sub-volumet står på 4.. Da kan jeg skru sub-volumet på 8, da funker den... men den kutter ut hvis jeg øker vanlige volumet på spillern... Forsterkern er montert på skrå... rund 80 grader:p Kan være at høytalerene som spilleren driver er så tungdrevene at spilleren går i "protection mode" om du skrur opp ofr høyt og pøver å pøse ut strøm til høytalerene. (det er for å ikke øderlegge forsterkeren i spilleren, det kan løses, ved å kjøpe en egen forsterker som driver høytalerene) Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Kan være at høytalerene som spilleren driver er så tungdrevene at spilleren går i "protection mode" om du skrur opp ofr høyt og pøver å pøse ut strøm til høytalerene. (det er for å ikke øderlegge forsterkeren i spilleren, det kan løses, ved å kjøpe en egen forsterker som driver høytalerene) Hørtes veldig usannsynlig ut. Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Såpa88 Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Var ut en tur i sta, og JA den var rimelig varm ja:S Ska æ stapp den i ei bøtte me vann da eller..:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Du skal løsne den fra subkassen din og legge den flatt på gulvet. Er det kun subben som slutter å spille? I så fall er det jo forsterkeren som kutter, dersom det er slik at all lyd forsvinner har du et annet problem som ikke lar seg rette av å la forsterkeren få tilstrekkelig kjøling. Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Hørtes veldig usannsynlig ut. Hvis du kan noe om en forsterkers oppbygning og funksjoner så er det ikke det. Men tro hva du vil, jeg har tross alt bare serviceelektronikker utdanning. Men hvis du leste teksten min så så du kanskje det at det var spilleren jeg tok hensyn til og regnet med at det var høytalerene i bilen som kutta og ikke bare subben. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Var ut en tur i sta, og JA den var rimelig varm ja:S Ska æ stapp den i ei bøtte me vann da eller..:P Kan du gi oss no specs. på Bass elementet og forsterkeren du bruker til den, for det kan være at forsterkeren er litt liten til sub'en. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg