Gå til innhold

valg av 6,5" til dørene.

Ranger emnet


SkoKrem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal bytte ut elementene i dørene på min 92 mod vento. der er det plass til en 6,5" i hvær av framdørene, noen som har tils til hva jeg bør kjøpe og kanskje har erfaringer om hva som passer inni de hulla som er der? Vil ha noe som spiller bra til rundt 1000 spenn +/- noen hundrelapper..

 

Høytaleranne skal tenkte jeg skulle drives fra spilleren min som er en Pioneer spiller med 4x45w, går det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal det spille høyt og fint er en forsterker til frontsettet ikke til å komme unna.. du må jo uansett bruke noen tusen hvis du skal ha 2x12 bak. da ville jeg brukt minst like mye forran.. subbene spiller jo ikke mer enn en liten brøkdel av frekvensene.

 

men det er min mening.. hvilke subber skal du ha?

 

frontsett til 1000 spenn: Fusion eller Helix kanskje..

 

men ville heller spandert på meg 500 spenn ekstras å kjøpt ett mye bedre ett. du får jo Focal 165A1 til 1300spenn ca.. da får du bassmellomtone til døra og en diskant til dahen eller a-stolpen eller hvor det passer seg.

 

skal du ha to forsterkere trekker du bare en tykk ledning bakover og bruker en fordelingsblokk (med sikringer) til å splitte den i to.. de koster ca 100-200spenn

 

edit: test av Focal Access http://www.iceaudio.no/images_tester/16005-Focal_Access_165A1.jpg?PHPSESSID=1d719ec6394813353c9750ba28120ae8

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært innom tanken å kjøpe 2 forsterkere, en mono og en 4 kanals forsterker, skal bytte ut suben når jeg har mer penger, så jeg vil gjerne kjøpe en god forsterker nå som kan drive noe kraftigere senere. Siden jeg senere skal kjøpe ny sub så vil jeg også kjøpe noen skiklige fronter, noen som har linker til hvor jeg kan kjøpe en slik splitter som det snakkes om her? har sett på Komplett.no - SoundMagus Class D, X-1502 Mono 1500 Watt, Forsterker til Subwoofer.. dette en god forsterker til å drive suben? og hvilken 4 kanals forsterker bør jeg ha utenom? skal ha 2 høytalere på hattehylla også så jeg vil ha 4 kanals forsterker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært innom tanken å kjøpe 2 forsterkere, en mono og en 4 kanals forsterker, skal bytte ut suben når jeg har mer penger, så jeg vil gjerne kjøpe en god forsterker nå som kan drive noe kraftigere senere. Siden jeg senere skal kjøpe ny sub så vil jeg også kjøpe noen skiklige fronter, noen som har linker til hvor jeg kan kjøpe en slik splitter som det snakkes om her? har sett på Komplett.no - SoundMagus Class D, X-1502 Mono 1500 Watt, Forsterker til Subwoofer.. dette en god forsterker til å drive suben? og hvilken 4 kanals forsterker bør jeg ha utenom? skal ha 2 høytalere på hattehylla også så jeg vil ha 4 kanals forsterker...

 

Om du skal bytte ut sub, senere, til noe kraftig, så trur jeg du skal se på noe annet en den forsterkeren du linker til.

 

se på Helix eller dynabel forsterkere i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror d blir Focal 165A1 komponentsett. noen som vet om en fin forsterker på samme side som de selger dette komponentsettet? forsterkeren må kunne drive subene og 4 høytalere fram til sommeren, etter sommeren skal forsterkeren kun drive 4 høytalere for da kjøper jeg meg monoforsterker og en annen sub. noen som har link til hvor jeg kan kjøpe komponentsettet og en god forsterker til det jeg vil ha? budsjett ca 3000 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror d blir Focal 165A1 komponentsett. noen som vet om en fin forsterker på samme side som de selger dette komponentsettet? forsterkeren må kunne drive subene og 4 høytalere fram til sommeren, etter sommeren skal forsterkeren kun drive 4 høytalere for da kjøper jeg meg monoforsterker og en annen sub. noen som har link til hvor jeg kan kjøpe komponentsettet og en god forsterker til det jeg vil ha? budsjett ca 3000 spenn.

 

 

vet ikke hvor dem selger focal.

men dynabel.no som nevnt har 4 kanals forsterker til 2 000,- og komponent sett til 1 000,- som er ganske så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dynabel BF0804 forsterkeren da du tenger på? finner ikke noe komponentsett til 1000,- på den sida der. kan du linke til dem eller sei hvor jeg skal finne dem? gikk på komponentsett jeg, men fant ikke noe komponentsett der. skriv navnet på komponentsettet;)

 

Det er Dynabel den nye kompsettet, men er faktisk på tilbud nå. derfor vesentlig billigere.

Ja, den forsterkeren, klarte ikke å huske.

 

ELTEK AS

 

Finner den under Tilbudstorg til nede i 698,- dem er foresten 6" 16cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Dynabel den nye kompsettet, men er faktisk på tilbud nå. derfor vesentlig billigere.

Ja, den forsterkeren, klarte ikke å huske.

 

ELTEK AS

 

Finner den under Tilbudstorg til nede i 698,- dem er foresten 6" 16cm

 

tror faktisk d kommer til å passe perfekt, for når jeg målte i dørene så tror jeg d hadde blitt for stort med 17 cm... hvis det ikke passer så kan di vertfall brukes på hattehylla så får jeg heller finne noen andre til dørene da:) takk for hjelpa:D forsterker og høytalerer er bestilt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med nytt stereostæsj :)

 

Har den forsterkeren, og er veldig fornøyd. Skal endten brkobbles og drive frontsettet med, eller muligens drive både front, og hattehøyttalere. Må jo gi litt til passasjerene også ;)

 

Til sub skal jeg bruke en tokanaler BF1702, der jeg kjører en tospolers sub på begge kanalene.

 

Må bare si at dette forumet er supert, folk her er så hjelpsomme, og jeg retter en stoor takk til de som har bidratt i min tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår