Exerqtor Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Er det samme styreboksene på en B230F som det er på en B230FT? Mener jeg har lest et sted at det skal være det, å alle jeg hører med mener at det ikke er det. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Det er ikke det nei... Annne mapp i boksene til turbo... Men kan kjøre F sprut, med ett tillegssprut tror jeg. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Reki. Da driter enn i det.. Men når enn først er inne på sånn snurre motor.. Er det mulig å hive på sprut fra en b230f på en b230et? Å få det til å funke "bra". Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Det er ikke det nei... Annne mapp i boksene til turbo... Men kan kjøre F sprut, med ett tillegssprut tror jeg. Blir vel egentlig svar på det siste spørsmålet ditt også! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Jaha, men sånn motor messig, er det noe forskjeld på en B230ET fra 88 å en B230FT fra 93 bortsett fra innsprøytnings systmenet? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 f har jo mye høyere kompresjon ettersom ET er turbo.. Forskjellig topp, forskjellige følere, forskjellige dyser, forskjellig lmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Forskjellen på en FT kontra ET motor: Et har trøsten på midten av veiva og svake råder. Den har gamle grenrøret, men toppen er jo helt krem da (531). FT har trøsten i bakkant av veiva, sterkere råder, ny typen grenrør. Men toppen er en helt vanlig 530, bare med natriumskjølte eksosventiler (siden det er turbo) Resten er tålig likt på motorene, bortsett fra elektronikken... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Ja rekti, så det beste hadde vært å fått en skjert et å en 94- ft med rasa topp med andre ord. hehe Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Corectamundo.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 når vi er inne på styrebokser så har jeg ett spørsmål og, så slepp jeg å lage ny tråd er det forsell på den med og den uten lamdasonde? LH2.2 for på ledningsnettet jeg kjører med nå så er det ikke ut tak til lamda å lurer på å kjøpe meg ett nett med lamda.. men må jeg ha en annen styreboks da? og eventuelt noe annet som må byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Har du ikke styreboks for lambda må du nok få tak i det for å koble på lambda! ;) Om du må bytte noe annet vet jeg ikke, men vet at på ft så må de 2 hjernene passe sammen... (såvidt jeg har skjønt i allefall) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Har du ikke lambda, så har du hverken LH 2.2 eller LH 2.4... da har du LH Motronic, som B230ET har orginalt. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Har du ikke lambda, så har du hverken LH 2.2 eller LH 2.4... da har du LH Motronic, som B230ET har orginalt. nope.dette er LH2.2, er 99% sikker på det ringte til bcb og spurte om hvordan det er med å bytte nett til ett med lamda, da måtte jeg bytte hjerne, og de sa att noen modeler er uten lamda og motronic har svinghjulsføler det har ikke jeg, så motronic er det ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 nope.dette er LH2.2, er 99% sikker på detringte til bcb og spurte om hvordan det er med å bytte nett til ett med lamda, da måtte jeg bytte hjerne, og de sa att noen modeler er uten lamda og motronic har svinghjulsføler det har ikke jeg, så motronic er det ikke wtf? hva var vitsen med LH 2.2 da? var sikker på jeg leste den kom fordi katalysator-kravet begynte å inntre.. og dette sprutet var det eneste som ikke kverka kat'er pga Lambdasonden. Men, har du ikke svinghjulsføler, så har du ikke motronic nei. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 wtf? hva var vitsen med LH 2.2 da? var sikker på jeg leste den kom fordi katalysator-kravet begynte å inntre.. og dette sprutet var det eneste som ikke kverka kat'er pga Lambdasonden. Men, har du ikke svinghjulsføler, så har du ikke motronic nei. jeg vet ikke jeg nei. han jeg kjøpte motoren av sa det var LH2.2 som var tatt fra en 88 mod 740 med 230f Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.