kaffi Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Om den ser det som ca halvparten er det vel at det er endringer i spenningen pga at man bruker 2 av forsterker modulene som 1. Evt at det er en motstand eller lignende som kommer i paralell som ligger i forsterkeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Eg skal prøva å forklara dette enkelt. Ved brukobling har du 2 forsterkerdeler som kobles til ein last (høgtaler(e)) Dei 2 forsterkerdelene må dele på lasten. Er lasten på 4ohm, blir det 2ohm pr forsterkerdel Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Attila Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Eg skal prøva å forklara dette enkelt.Ved brukobling har du 2 forsterkerdeler som kobles til ein last (høgtaler(e)) Dei 2 forsterkerdelene må dele på lasten. Er lasten på 4ohm, blir det 2ohm pr forsterkerdel Etter å ha lest det du har skrevet tidligere, har jeg kommet frem til denne forenklede forklaringen; Når du brokobler en forsterker vil selve kretsen utenfor forsterkeren ha like stor motstand som tidligere, men siden man bruker 2 forsterkermoduler, deler de 2 på motstanden slik at hver enkelt modul må tåle å drives i halvparten av den motstanden "kretsen" er på. Stemmer det, eller er jeg helt på jordet nå? Derfor kan du se på hvor lav motstand forsterkeren tåler på hver kanal når du ikke brokobler, og lese utifra det at du kan brokoble en krets som har dobbelt så høy impedanse som denne verdien. På dataene til din forsterker, står det at forsterkeren er stabil i 2 ohms last brokoblet, men om det ikke hadde stått kunne du lest at den er stabil i 1 ohm når den ikke er brokoblet, og dermed kan du trygt brokoble en krets på minimum 2 Ohm. Beklager at jeg må ha det inn med teskje, men må sjekke at jeg har forstått opplegget. :P Siter 89' E34 525 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Atilla: Forklaringen din stemmer den :) Eg prøver alltid å forklara ting så enkelt som muligt. Ikkje alltid lett det! (spesielt på ting som eg kan godt) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.