Gå til innhold

Papirer på bremser.

Ranger emnet

evil-twim

Anbefalte innlegg

Snakker du om dine originale bremser som kom med bilen?

Litt underlig spørsmål dog, men det er ikke min sak. Du skulle jo ikke trenge å dokumentere dette, når det foreligger et vognkort..

Jeg kan uansett hjelpe deg med noe info fra Haynes.. Det er 9" tromler bak, foran er det ikke-ventilerte skiver, 12.5 mm tykke.. Diameter vet jeg ikke for øyeblikket.

Håper dette er til noen som helst nytte.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh. fett :) Sett mange slike utenlandske prosjekter, men ingen norske.

Får du det til så får du en bil som bruker 2/3 så mye bensin og yter minst 3/2. Vet ikke om du har en 2T (eller -B/-G) i din, men det var samme bremsene på alle TE71 i norge, så vidt jeg vet. Så de skal være godkjente opp til 108 Hk.

Håper du finner ut av det, for projektet ditt er egentlig med på å "berike" bilparken vår.

Kan du ikke høre med et verksted for å få testet bremsene? De kan måle hva bremsene dine klarer å yte, vekten på bilen vet du og resten er lett å regne. OM de tør å dokumentere det for deg er vel en annen historie.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet at de blir det.. men...

Jeg hadde jo ikke råd til å bruke den. Mine gassere var riktignok ikke best innstilt, men 1,1 på langkjøring da.

Får se om BT er positive. Skal ringe toyota og få papirer på effekter i 4age og 2tg av Egil S. i morra. Skal prøve å få avgårde en søknad i løpet av uka. Har den ferdigskrevet så mangler bare dokumentasjon.

edit: braw norks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider