evil-twim Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Er det noen som vet hvor jeg kan få papirer på bremsene som jeg har på TE71'en min? Ringte Toyota i dag, men de hadde ikke noe. Møtte på E.S. (de som har pratet med han vet hvem jeg mener) og han ville ikke hjelpe meg i det hele tatt. Skulle vært godkjente papirer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Snakker du om dine originale bremser som kom med bilen? Litt underlig spørsmål dog, men det er ikke min sak. Du skulle jo ikke trenge å dokumentere dette, når det foreligger et vognkort.. Jeg kan uansett hjelpe deg med noe info fra Haynes.. Det er 9" tromler bak, foran er det ikke-ventilerte skiver, 12.5 mm tykke.. Diameter vet jeg ikke for øyeblikket. Håper dette er til noen som helst nytte. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Trenger effekten for skal prøve og godkjenne 4age med originale bremser. Vet forskjåvidt størrelsen, men BT vil som nevnt ha effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Ohh. fett :) Sett mange slike utenlandske prosjekter, men ingen norske. Får du det til så får du en bil som bruker 2/3 så mye bensin og yter minst 3/2. Vet ikke om du har en 2T (eller -B/-G) i din, men det var samme bremsene på alle TE71 i norge, så vidt jeg vet. Så de skal være godkjente opp til 108 Hk. Håper du finner ut av det, for projektet ditt er egentlig med på å "berike" bilparken vår. Kan du ikke høre med et verksted for å få testet bremsene? De kan måle hva bremsene dine klarer å yte, vekten på bilen vet du og resten er lett å regne. OM de tør å dokumentere det for deg er vel en annen historie. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Litt synd å bygge om en orginal (?) TE71 GT da. Tviler på at du får det godkjent, men en velskrevet søknad hjelper vel på EDIT: 2T-G er jo mye råere enn 4age. Og enkelte mener 2T-G er ett bedre utgangspunkt også med tanke på trimming osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Original ja. Men sliter med reservedeler. Også er jeg ikke flink nok med motorer til å begynne å rote rundt med det selv Vi får se ang salg. Spørs mest på om det kommer ok fra BT. Men den ene gasseren er kaputt sammen med ledningsnettet til den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Orginal GT begynner å bli SJELDENT asså. Kan bli verdt mye en dag. (Er forsåvidt verdt mye nå og) PM sendt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Ja jeg vet at de blir det.. men... Jeg hadde jo ikke råd til å bruke den. Mine gassere var riktignok ikke best innstilt, men 1,1 på langkjøring da. Får se om BT er positive. Skal ringe toyota og få papirer på effekter i 4age og 2tg av Egil S. i morra. Skal prøve å få avgårde en søknad i løpet av uka. Har den ferdigskrevet så mangler bare dokumentasjon. edit: braw norks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Er ikke akkurat brukendes som bruksbil nei. Prøv å finne deg en KE70 å putte 4age i istede du ;) Så slipper du å "ødelegge" en GT liksom.. hehe Men det er jo din bil da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Litt enig med deg faktisk. Skal se litt på det og regne litt. Har ett par timer med rustpuss for å få den pen igjen også. Problemet mitt ligger som sagt i deler og motorerfaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg