Haarfagre Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Er nå ferdig med russetiden og Vanen er klar til å selges. Men er noen problemer jeg gjerne skulle ha fått fikset før et evt salg. Mot slutten av russetiden sluttet speedometer å fungere. Lurer på om noen vet om dette er en grei sak å fikse? For det er vel sånne små ting som trekker salgsprisen ned. Et annet problem er at jeg har en sånn insektskjem på panseret, som uheldigvis knakk når en av mine medruss lente seg på den. Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny hele skjermen eller bare glasset? Håper på positive tilbakemeldinger Mvh Harald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Er ganske enkelt, først og fremst, finn ut hvor feilen er, om det er selve speedometeret, kabelen, eller drevet i girkassa. Det enkleste å begynne med er å løsne kabelen inn på speedometeret, kjør en runde å se om kabelen snurrer, gjør den det er det jo feil på selve speedometeret (kjøp nytt\brukt eller prøve å reparere? Kanskje disse : Norsk Speedometer Service A/S ??) Snurrer ikke kabelen kan det jo være kabelen eller drevet i girkassa, skru av speedometer kabelen som går inn på girkassa (førersiden) og sjekk om den er hel. Er den hel, skru av dekselet som speedometerkabelen er festa til girkassa på, og sjekk drevet. Hadde samme problem selv på en G30, da var det drevet som var knekt. Insektskjerm på panseret? Kanskje SteinarStolen? http://www.sstolen.no Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haarfagre Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 takk for svar:) alltid kjekt å få svar fra noen som kan det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg