Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Jeg må ha meg ny toppakning. Har nå en Elring pakning. Tror dere det er nødvendig med en skjærkant pakning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Effekten har vel ikke noe å si, ladetrykket er vel det som er vesentlig? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Kjører jo 1.2bar.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Kjører jo 1.2bar.... snakk med http://www.pedersens-racing.no gi han en ring :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 elring skal holde lenge det altså. org turbotoppakkning til volvo er jo garantert og klare 1.5 bar. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Ja, nå bestillte jeg en slik "gull" pakning fra BCB. Den hadde de kjørt 1.4på. Det var en slik mellomting mellom El-ring og skjærkant. Så tror at den skal holde til mitt bruk, så lenge jeg ikke får for mye varme i toppen. Tror nok den må planes på nytt, da den fikk litt for mye varme da vi var på ferie i sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 hm, har du sjekket om den må planes da? blir nok bra :=) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Hva måtte du ut med for pakningen? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 psss...kjører nå med min originale pakning som har gått 170000km enda jeg, har vært oppi 1,5kg..;) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Sylmo tar 450kr for denne gullpakninga. Er goeztse (mulig det skrives anderledes) som har disse. Jeg kan jo si det at jeg brukte denne pakninga sammen med ARP bolter. Og kjørte kontinuerlig 1.9bar. En del tenningsbank. Og det funka fint!!!!! Har aldrig knerta ei eneste topp pakning i mine prosjekter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Tror det var 7-800,- for den pakningen. Husker ikke... Er rimeli sikker på at den toppen har blitt skeiv..Er ikke så lenge sia jeg byttet pakningen. Og allerede har det runnet kjølevann langs blokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 har "uorginal" orginal topppakning.. lader 2bar og min har holdt hele tiden. Så skjønner ikke hva folk skal med dyre pakninger ;) hehe Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Min har nok fått det p.g.a varme ser du... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Er vel bedre att toppakningen går enn at alt annet blir søppel... Vanlig goetze eller elring pakning og bedre bolter (arp e.l.) skal holde i lange baner. Er jo ikke ladetrykket som tar den, men tenningsbank og andre ulumskheter. Jeg lader 1,3bar på min og den får sikkert ikke helt riktig blanding. En jeg kjenner lader 2,1 bar med originalpakning og 8:1 i komp på en b230 motor. Da med litt hessigere bensin. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jeg kjører jo datasprut, så oddsen for at det er noe som ikke stemmer når det gjelder tenning og bensin er vel relativt liten tror jeg. Har og "ARP" bolter med ARP skiver.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.