Gå til innhold

hvordan blir det med 530 topp på b23at

Ranger emnet

volvo@gutten

Anbefalte innlegg

Du kan bruke toppdekselet fra 398 toppen på 530 toppen, så slipper du det problemet. Men ikke alle 398 topper har utånding i toppdekselet, ikke dem fra 82 hvertfall. Men 530 er hakket bedre enn 398, har kjørt B23AT med 398 og 530, 530 tålte også mere trykk.

det går ann å bruke toppdekslet fra den toppen ja men da må det bygges mye om

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt løse gjenger som du bare borrer opp hullene og stapper nedi, det funker bra det.

brukte det på en crosser jeg hadde en gang til bluggen og da løsna den etter at jeg bytta plugg 2 ganger den sitter ikke bra nokk iansett hva man gjlør og det jeg brukte det på var en 50 ccm. og jeg har tatt av toppen på mottoren så jeg bruker jo den some r best og bytter sikkert til bake en gang når jeg får tak i en topp som er helt strøken

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte det på en crosser jeg hadde en gang til bluggen og da løsna den etter at jeg bytta plugg 2 ganger den sitter ikke bra nokk iansett hva man gjlør og det jeg brukte det på var en 50 ccm. og jeg har tatt av toppen på mottoren så jeg bruker jo den some r best og bytter sikkert til bake en gang når jeg får tak i en topp som er helt strøken

Akkurat. jeg har bare hatt gode erfaringer med løsgjenger men.

En ny topp er jo ingen sak å få tak i, du får en 530 topp til 500 spenn i fleng.

Men en ting kan jeg si at et toppdeksel fra en 398 har bare den havlmånen på fremmsiden men kamdrev mens en 530 har det bak og for den er som regel fra 740 eller 940 og har toppmontert fordeler mens din gode gammle 240 har en blokkmontert fordeler. :D

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...