esbandos Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Hei. Har en bilcrossbil med en B230E motor, og den har blitt rar i det siste. Det begynte i helga med at jeg ikke fikk start. Sjekket sikringer etc og endte med at jeg bytta tenningsmodul og bilen startet. Men idag igjen ville den ikke starte. Konkluderte med at modulen var gåen igjen da den ikke fikk gnist men strøm til coil. Hva kan være årsaken til at modulen ryker hele tiden? Har fordeleren i bakkant av toppen om det skulle ha noe å si... Håper på svar.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Kabelen som går fra fordeleren til modulen kan være dårlig. Modulen har ikke god nok jording (SKAL jordes mot gods). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Kabelen så grei ut å det var ikke ledningsbrudd. Modulen har jord rett i gods ja. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Ingen som vet? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 rpøv å bytte fordeler og modul samtidig. kan være at fordeleren tar knekken på modulen. det skjedde hvertfall på den gamle bilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Hmm.. Blir vanskelig da jeg kun har fordeler som skal stå i blokka liggende. Fordeleren står i toppen nå. Men hva er det som gjør at fordeleren tar knekken på modulen? Kortsluttning? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingno Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Kan være coilen din :) Prøvd og bytte?? Og hvis du ikke får start så kortslutt coilen din :) Siter Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006 Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X] Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X] Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X] Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Kortslutt coilen? Hvorfor det? Og hvordan? :p Har ikke prøvd å bytte coil nei. Hadde ingen som passa helt.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingno Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Kortslutt coilen? Hvorfor det? Og hvordan? :p Har ikke prøvd å bytte coil nei. Hadde ingen som passa helt.. Jeg har f-motor hvor jeg sleit med at modulen min gikk hele tiden fortsatt ikke finni feilen men så tar jeg bare direkte pluss på batteriet og kjører på begge stikka på coilen (må ha på strøm) og da vil du se at den vil starte. Det som kan skje er at Coilen kan være litt dårlig så den lager en "ny jording" og jorder pluss og minus på en måte :) Husk du skal bare lage et lite gnist :) lurt og ta på sikring i mellom :) :) Siter Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006 Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X] Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X] Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X] Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 er ikke sikker, men jeg hadde tsående fordeler med hal-giver (elektronisk tenning). tror det var korsluttning i hal-giveren. veit ikke åssen det er med den bakmoterte fordeleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Hmm. Hadde oppe fordelerlokket nettopp, å de ledningene som går inn der, han løs, så mistanker ledningsbrudd inni fordeleren. Så jeg skulle da prøve å bytte til blokkmontert fordeler, men da jeg ikke fikk ut den "mellomakselen" orka jeg ikke mer.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.