Gå til innhold

Min Golf II 1.8 89-(langtids prosjekt)

Ranger emnet


Aron88

Anbefalte innlegg

Yes..jeg har da kjøpt meg en golf til da.

kjedelige 90 hester men et veldig fint eksemplar..bare litt rust i hjulbuene :)

 

Litt info angående bilen:

En svart 3 dørs sport versjon 89 modell, med takluke...Mono visker,og panserforlenger . Kjørt 235,000 km.. Når jeg kjøpte den satt det noen 15" felger som jeg ikke er 100% sikker på hvor kom fra..med noen lavprofil dekk, tror det er 45. Intriøret var mest orginalt, var noen "leatherlook" trekk over setene og det er "Carbonlook" på dør håndtaket ute og inni og rundt omkring, er momo carbon girspak, momo pedaler og noen ihjel slitte momo gulv matter..det er sota alle rutene bak og bak sitter det en eller annen ihjel rusta bakpotte..! Det satt orginale baklykter, og blinklys rundt om..og foran sitter det clear lykter.

 

Dette er sånn den så ut når jeg henta bilen:

1_-1215636599.jpg

1_-1257185842.jpg

1_-2142576485.jpg

 

 

Etter at jeg fikk den har jeg gjort litt arbeid på den. Ikke noe stort men må starte et sted :)

 

det første jeg gjorde var å bytte ut gulv mattene. syns sånt har veldig mye å si :P

 

de gamle:

1_-1271409715.jpg

De nye:

DSC02132.JPG

 

Jeg fikk streng beskjed om å bytte ut de felgene som satt på med MEGA felger som jeg hadde liggende.. Ble bedre, men la fort merke til at jeg må ha større senk(Har 60/40 liggende et sted så de skal på).

Når jeg skulle feste det tredje dekket merka jeg plutselig at noen av de forrige eierne har BORRA inn i bremseskiva så på det ene hullet ville ikke de orginale 10.3mm skruene passe.. Og den 10.9 som passa der passa kun igjennom de gamle felgene og ikke den nye..SÅ jeg ble nøtt til å bruke kun 3 skruer på det ene dekket.. Men bremseskivene trengs å byttes. Sikkert ikke blitt byttet siden den kom fra samlebåndet. Her er et lite bilde:

DSC02135.JPG

Her er et bilde med de "nye" felgene på¨:

DSC02159.JPG

 

 

Så likte jeg ikke akkurat de orginale lyktene så måtte få meg nye.. Jeg hadde da et sett G60 lykter og et sett crystal clear baklykter. Jeg valgte for nå Crystal clear lyktene:

DSC02161.JPG

 

Etter det bestemte jeg meg for å bytte ut blinklysa..ble ganske fornøyd med resultatet..merka stor forskjell. Bytta da de i fangeren foran og de på siden til klart glass, men de på siden bytta jeg ut med de orginale da det ene feste knakk :(

DSC02150.JPG

 

I dag sto jeg opp 5 for å skru, jeg klødde i fingra etter å få pussa og satt inn de nye skinn stolene i golfen så sovn var det bare å drite i :P

Tok ut setene fra donor bilen og pussa dem litt med skopuss, så tok jeg ut de som kom i golfen og starta med å sette inn skinnsetene...

 

Her er noen bilder av setene som satt i golfen.

DSC02146.JPG

og dette er da de nye setene etter litt pussing :)

DSC02144.JPG

 

Ca 20 min seinere var alle fire seter på plass i hver sine biler..Syns det så betraktelig bedre ut med skinn seter enn de som satt i jeg da kiddie

Som jeg kjøpte den:

1_-1271409715.jpg

Med de nye setene:

DSC02147.JPG

Men til min store forundring så fant jeg noen kabler under de nye setene...Så tydeligvis er det varme å få ut av disse :tannløs:

Noen som veit hvordan jeg skal koble dette? :helpme:

 

Når dette var inni bilen bestemte jeg meg for å lage litt kontraster inni bilen så jeg bytta ut skygge skjermene inni bilen..fra de orginale lyse til noen mørke.Tok også å bytta takluke veiva til mørk-

Før:

DSC02153.JPG

Etter:

DSC02154.JPG

 

Da var jeg egentlig ferdig for dagen men skulle sjekke olja før jeg ble ferdig..så oppdager jeg en "kontakt" som er kobla til tåkelysa min foran..men aner ikke hva, hvor og hvem jeg skal koble den til. Noen som har en ide?

DSC02152.JPG

 

For øyeblikket er da dette mitt kjørende prosjekt..Jeg har noen g60 breddere som skal på også så her blir det bilder og oppdateringer etterhver..Mye skal skje :) Jeg selger også en panserforlenger til golf 2 med 4 lykter(trengs å bli pusset og ny lakket.)

 

en siste bilde serie :)

DSC02162.JPG

DSC02161.JPG

DSC02160.JPG

DSC02159.JPG

DSC02158.JPG

 

more updates to come :) Gi gjerne kommentarer og ideer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja!

Da har det vært stille en stund, men har nå bestilt audi håndtak, en emblefri grill, et 1.8 emble også har jeg nettopp kjøpt meg en helt ny pioneer spiller som NETTOPP har kommi ut.. X antall lapper :thumb

 

så blir litt skruing i framtia også..Eff.anlegget fra GTIen(Simons) skal over på min vanlige 1.8.. Skal også sette over fjærene og demperne fra GTI blir da 60/40 og ikke 35 hele veien som er nå:sombrero:

 

gleder meg til å få delene..Pluss nå som jeg har fått meg helt ny og rå spiller vil jeg starte å bygge i bagasjen..:disco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da har jeg fått på den emblefri grillen også har mine TT pedaler kommi i posten :) Men min nye håndtak og mitt emble som skal på bagasjeluka har ikke kommi enda =(

 

likte utseende på bilen en million ganger bedre med engang den kom nye grillen kom på.. bilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var bilder av den nye grillen tatt.

DSC00174.JPG

 

Har også fått de TT pedalene nå, men må borre til osv så det tar jeg seinere. Imellom tia har jeg tatt av eksos anlegget fra GTIen(Simons Eff) så må finne en dag å sette dette på min 90 hesters golf :P

 

var et rent helvete, da jeg gjorde alt hjemme på noen bukker kjøpt på torshov, med ca bare 20-30 cm klarering på det største :( men fikk det til :) men fy det var mye rust under GTIen.

 

Hadde tanker om å rette den opp og fikse den..men nå er det lite vits fant jeg ut :(

 

bilen kommer seg nå? :) men jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal ha på panserforlenger eller ikke..hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som et bra utgangspunkt uten for mye rust, det er jo bra :) Liker også tankegangen din! Mye riktige valg imo. Angående grill syns jeg du skal selge lista og kjøre helt clean look foran, kan ofte faktisk bli bedre enn å bruke lyktelist.

 

Lykke til videre med prosjektet ihvertfall :)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår