MrTore Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Hei Har et lite spm her om hvordan jeg kobler vannkjøling på FK turboen. Det ene røret skal vel inn på t-stykke slangen til radiatoren og den andre inn på frostvesketanken ? Er FK i en 240 og har den originale vanntanken. Må nesten vite om dette stemmer før jeg begynner å lete etter en 940 turbo vanntank. Hvis dette stemmer, er det noen som forresten har en til salgs ? Bilde av oppkobling hadde å vært fint. Finnes sikkert noe på VADIS/VIDA også for de som har det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Slik det sitter orginalt på FK/FT, så er det en "forgrener" på vannslangen fra ekspansjonstanken til radiatoren, så uttaket der brukes til turbo`n... (se bildet) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTore Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 så med andre ord den ene slangen går direkte fra ekspansjonstanken, og den andre fra en forgreining mellom ekspansasjonstanken og radiatoren ? er jo en til og en fra turboen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Jepp, stemmer det. En slange fra en forgrening på den underste radiatorslangen. Og en slange fra den tynne slangen som går opp til ekspansjonstanken. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrTore Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Hvis noen har den ekspansjonstanken med feste og skruer, vil jeg gjerne kjøpe den. Send meg en mail til trolfseng@hotmail.com takker for svarene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Hvis noen har den ekspansjonstanken med feste og skruer, vil jeg gjerne kjøpe den. Send meg en mail til trolfseng@hotmail.com takker for svarene Du kan bruker hvilken som helst eksansjonstank. Forgreningene sitter på slangene som er der. Du kan jo også bare lage deg t-stykker i syrefast stål, eller aluminium. Det er mer holdbart enn de originale gummi-forgreningene. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg