Gå til innhold

Noob spm om oppgradering av bilstereo.

Ranger emnet

Marius.EV

Anbefalte innlegg

Har lyst å montere en Sub i tillegg til det som er der nå. Men vet ikke helt hva jeg trenger og om jeg må bytte ut noe.

Er ikke sikker på hvordan det er koblet opp nå heller..

Spiller: Aiwa 48x4 ( begynner å bli noen år, fra når mp3 i bil var nytt)

Front: Boschaman et eller annet

Bak: Pioneer TS-A2010 350w (http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/TS-A2010/index.html)

Forsterker: Boschaman 300W 2CH

150W×2CH @0.035% T.H.D

55W×2CH @0.035% T.H.D

300W×1CH

10~40,000Hz

280(W)×55(H)×420(D)/2.2Kg

Blaupunkt Equalizer

Har slitt litt med dårlig lyd en stund nå.. tror det meste ligger i Spilleren -> Equalizeren. Er forsåvidt veldig greit med analog equalizer, men akkurat nå tror jeg den skaper mer problemer enn det gjør nytte..Er også litt dynamostøy. men uansett.. forslag til oppgradering?

Hadde ikke tenkt å bruke så alt for mye på det.. 3000? Kanskje redd for at både spiller og forsterker må byttes ut? + sub

Kom gjerne med tips og forslag..

Hører forresten på det meste, og bilen er en Primera 2.0eGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius.EV skrev:
Har lyst å montere en Sub i tillegg til det som er der nå. Men vet ikke helt hva jeg trenger og om jeg må bytte ut noe.

Er ikke sikker på hvordan det er koblet opp nå heller..

Spiller: Aiwa 48x4 ( begynner å bli noen år, fra når mp3 i bil var nytt)

Front: Boschaman et eller annet

Bak: Pioneer TS-A2010 350w (http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/TS-A2010/index.html)

Forsterker: Boschaman 300W 2CH

150W×2CH @0.035% T.H.D

55W×2CH @0.035% T.H.D

300W×1CH

10~40,000Hz

280(W)×55(H)×420(D)/2.2Kg

Blaupunkt Equalizer

Har slitt litt med dårlig lyd en stund nå.. tror det meste ligger i Spilleren -> Equalizeren. Er forsåvidt veldig greit med analog equalizer, men akkurat nå tror jeg den skaper mer problemer enn det gjør nytte..Er også litt dynamostøy. men uansett.. forslag til oppgradering?

Hadde ikke tenkt å bruke så alt for mye på det.. 3000? Kanskje redd for at både spiller og forsterker må byttes ut? + sub

Kom gjerne med tips og forslag..

Hører forresten på det meste, og bilen er en Primera 2.0eGT

Har du noe mer info. om den 1-kanaleren din (monoblock'en)?

Og hva slags effekt hadde du tenkt at sub'en skal yte ?

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter: PCH-2235SX

Har ikke tenkt på hvor mye effekt subben skal yte, men målet er ikke mest mulig bass, men å kunne spille litt høy og fremdeles ha god lyd uten den "papp-følelsen)

Tipper jeg må bytte ut en del ting for å få det til..

hva med:

PIONEER DEH-P490IB (Spiller må ha mulighet for usb)

JBL GTO75.4 (Andre forslag herifra?)

PIONEER TS-W306C 12"

PIONEER TS-D701P

Bare forslag fra min side.. vet ikke hva totalprisen eller noe vil bli, men kan det se greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter: PCH-2235SX

Har ikke tenkt på hvor mye effekt subben skal yte, men målet er ikke mest mulig bass, men å kunne spille litt høy og fremdeles ha god lyd uten den "papp-følelsen)

Tipper jeg må bytte ut en del ting for å få det til..

hva med:

PIONEER DEH-P490IB (Spiller må ha mulighet for usb)

JBL GTO75.4 (Andre forslag herifra?)

PIONEER TS-W306C 12"

PIONEER TS-D701P

Bare forslag fra min side.. vet ikke hva totalprisen eller noe vil bli, men kan det se greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider