kentiver Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Skal bytte starteren på bilen imorgen, er det noe jeg må smøre eller lignende? eller er det bare å ta av den gamle, og tre på den nye? Har også kjøpt meg brukt dynamo, syns ikke den såg så pen ut akkurat, men får håpe den funker. Noe lette ting jeg kan gjøre med den for å gjøre den bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 27, 2007 Rapporter Share Skrevet April 27, 2007 Koble ifra batteriet ditt før du starter.. Ellers er det tut og kjør.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet April 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 flotters;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet April 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Har hatt et annet problem i bilen også i di siste månende, når jeg kjører i 2-3 giret, har ca 2500rpm, og slipper gassen, så blir det en liten skranglelyd i motoren.. litt vanskelig og forklare, kan prøve å ta opp lyden, men har ikke hørt den når bilen står iro, kun når jeg kjører... f.eks hvis jeg bruker motoren til å bremse med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet April 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2007 Den starteren satt godt gitt! Knakk verktøyet:/ Og fikk aldri starteren av :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esmyr Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Husk å bruk 12 kant torks på boltene. Siter ___________________________________________ Prosjekte mitt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=157839 Prosjekt 2: http://www.bilforumet.no/golf-ii/168642-golf-2-1-6c-84-mod-totalt-forvandlet-arbeidsbil-blir-jentebil-nye-bilder-7-sep.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Har hatt et annet problem i bilen også i di siste månende, når jeg kjører i 2-3 giret, har ca 2500rpm, og slipper gassen, så blir det en liten skranglelyd i motoren.. litt vanskelig og forklare, kan prøve å ta opp lyden, men har ikke hørt den når bilen står iro, kun når jeg kjører... f.eks hvis jeg bruker motoren til å bremse med. Er det en mekanisk skranglelyd eller bare lyden av noe som dunker litt? Eksempel, hvis lageret til registerreimas strammehjul tar kveld så får du en mekanisk skranglelyd, samme hvis vannpumpa di tar kveld. Hvis derimot ene motorfestet ditt er dårlig slik at motoren rører på seg og slamrer så er det ikke en mekanisk lyd, samme med f,eks varmeskjoldet på eksosen:) Jeg har en slik lyd fra strammehjulet, hører den når motoren går ubelastet og når den er varm. Måtte plukke av drivreima for å lokalisere lyden.. ----------- Angående starteren så spray på rustløser, gi skruene en liten dask med hammer e.l. Og som Espen sier, bruk 12kant.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kentiver Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Hmm, vil nestn si at det høres ut som at det er noe i motoren som ligger løst eller nestn helt løst, f.eks at det ligger et kronestykke eller noe i motoren:P Selv om det er umulig så er det beste måten jeg kan forklare lyden på. PS: Viste seg at dynamoen min er i orden, så har en ekstra hvis noen i trondheimsområdet er interessert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg