Honda_S2000 Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Har sett svært mange fine i forhold til utstyr og km stand til rundt 350 k iallefall. Jeg er jo hovedsaklig ute etter en med M pakken. Men det er ikke så nøye så lenge den har m frontfanger! :) Hva er M54B22? Alle disse bmw nummerene sier meg ingenting... Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 M54B22 er motoren som sitter i bilen. M54 forteller deg bare hva selve motoren heter, mens B22 forteller hvilken motor det er/hvilken bil motoren tilhører. B22, Bensin 2.2 liter -> 320i/520i.. Mulig jeg omformulerte meg litt dårlig når det gjaldt utstyrsnivå/pris. Når jeg nevnte det tenkte jeg på det utstyrsnivået jeg ville hatt i en bil og hvordan bilene ellers ser ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9917786&sid=4awfU-j74510247&pos=7&tot=320 Der er feks en jeg synes er helt ok! Mangler bare m fanger! :) Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Eller denne... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9860763&sid=4awfU-j74510247&pos=10&tot=320 Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crusty Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Sett på turbo... bedre blir det ikke og så har du jo et bra utgangspungt for videre trimming :cab Siter Med vennlig hilsen Crusty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Jo, så fine ut de. Hvis jeg skulle ha kjøpt en av bilene ville jeg har sett på følgende. Bil 1: + Sportsseter - Høy kilometerstand - Ikke takluke - Ikke navigasjonssystem - Ikke automatgir (hvertfall mht. innbyttepris/ettersalg) - Ikke utvidet klima - Ikke M-Pakke eller annen form for styling Bil 2: + Lav kilometerstand + Utvidet klima - Interiørfarge - Ikke takluke - Ikke navigasjonssystem - Ikke automatgir (hvertfall mht. innbyttepris/ettersalg) - Ikke M-pakke eller annen form for styling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 M-pakken er det eneste jeg kan si meg enig. Klima og takluke er jeg ikke så opptatt av... Interiørfarge er en smakssak (synes hvit er litt tøft). Automat er uaktuelt. Skal ikke ødelegge så mye av kjøregleden bare for å gjøre et godt videresalg. Setter jeg uansett kompressor i, så da vil neppe den personen jeg selger til være lysten på automat. Hvor mye har M-pakken og si? Annet enn utseende som for lar seg fikse? Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Nå er det vel sånn at man faktisk skal nyte bilen SELV, og drite i hva den som skal kjøpe den er ute etter. Synd for 100 mennesker om de ikke liker hvit interiør, venter heller da til dene ene som gjør det faktisk kommer å kjøper. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Ok, da er bilen sikkert priset greit nok. En ettermontering M-pakke koster ca 20 000kr ferdig lakkert og montert. Den inneholder tåkelys, frontfanger, sideskjørt og bakfanger. Kjøper du derimot en bil med M-sportspakke fra fabrikk får du følgende; sportsseter i delskinn, M innstigningslister, frontfanger, sideskjørt, bakfanger, M leppe på bakluke, M sportsratt, M sportsfjæring etc. Jeg er enig i at hvitt interiør er tøft, men desverre har BMW gjort en STOR feil ved å ikke montere svart dashbord. Grått dashbord syns JEG ødelegger.. Men det var dette med smakssak igjen.. ;) plussene og minusene var bare noe jeg ville ha sett på ved kjøp av bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet Mai 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Har du autolat på din? Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Ja, selvfølgelig.. Har hatt manuell på tidligere biler og denne gangen ville jeg ha automat. 5 serie er een såpass stor og tung bil og det er absolutt ingen sportsbil. Jeg har også kjørt 520i ved lansering (da med manuell) og automaten syns jeg fungerte bedre. Mange mener også at manuell girkasse i kombinasjon med M54B22 (520i motoren) er noe masete. Min automat girer presist og fint, hvor jeg også har muligheten til å gire manuelt (I steptronic modus). Om jeg ønsker kan jeg montere et M5 ratt/SMG ratt og få giring på rattet når bilen er i manuell modus. Uten tvil automat i en slik bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_S2000 Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Ødelegger mye av feelingen mener nå jeg... Spesielt hvis man får litt mer kjærlighet under panseret! :) Siter BMW 5 serie E60 x Volvo V70 (fikk i innbytte) x Impreza WRX 03, x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Mai 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2007 Det er godt mulig. Jeg har (etter pr. dags dato) ingen planer om å montere kompressor og tenker hvertfall ikke noe over det. Skulle kompressorplaner bli aktuelt må den isåfall halveres i pris. Skulle motoren havarere pga. kompressoren har du et seriøst problem. Ved å tune bilen med alt utenom AC-Schnitzer (usikker på om HARTGE og HAMANN gjelder også) mister man all form for garanti - selv hvis du får dugg i frotlykten blir ikke det erstattet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg