olsenw8 Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Da var det på tide med å lage en tråd om bilen min... det er en Saab 9000 turbo som jeg kjøpte da jeg var 17år Har nå hatt den i 2år kjøpte den da med halvdrept gearkasse og oljelekasje fra motoren.. det som er gjort med den: -byttet gearkasse -tatt all rust som var på den+ byttet dørene foran. -prøvde å gjøre et ekspriment med å bygge skjermbreddere i glassfiber, men etter utellte timer med pussing og sparkling ga jeg opp.. Den har også forandret farge(se bildene | ) V det som planene videre er å ta ut alt av interiør, sette gt-stoler og bur.. senking er også et veldig fristende tema:P slik så den ut da jeg kjøpte den: her ble framdørene byttet.. lakkeringen ble helt på jorde, da en stuk på lakkspesiallisten som jeg tror har fått litt for masse løsemiddel i seg.. fargen lignet ikke i det heletatt:\ Så var det på tide å begynne med å fjerne rusten som var på`n: Her er skjermbreddene som jeg gjorde et forsøk på å lage: Fikk tak i orginale skjermer: Her er da bilen blitt lakkert.. den ble ikke 100% strøken, men den har iallefall ikke rust legner, og ser ut som en komplett bil:P Nå som den er så godt som ferdig utvendig, så er det vel å gå løs på interiøret, og leke litt i motorrommet:) Siter Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildbill Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Blir moro å følge med på dette og se hva du gjør fremover. :) Er lakken så matt med vilje? Siter 97' BMW 520i Touring, 05' Skoda Fabia (solgt), 98' Opel Vectra (solgt), 97' VW Polo (solgt), 92' Seat Toledo (solgt), 85' Mitsubishi Colt (skrapet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olsenw8 Skrevet April 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 den ble lakkert matt med vilje ja.. syns det nesten er tøffere Siter Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 se her ja:) du også fått opp en prosjekt tråd.. på tide, artig å se hva andre holder på med.. saaben ser bra ut:D tøft med matt lakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Jaaaa :D Endelig en med saab 9000 her, hehe. Denne tråden skal jeg følge med på :) Legg opp mer bilder etterhvert da :) Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ca2be Skrevet April 21, 2007 Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Se derja, pen bil :) Siter Saab 9-3, 2002 modell 2,0t http://www.garaget.org/?car=28719 Prosjekttråd:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=150759 www.speedpartsnorway.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olsenw8 Skrevet April 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 se her ja:) du også fått opp en prosjekt tråd.. på tide, artig å se hva andre holder på med.. saaben ser bra ut:D tøft med matt lakk Måtte jo lage en tråd!! har en annen på STCN, men den er på lukket forum:P Siter Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olsenw8 Skrevet April 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2007 Jaaaa :D Endelig en med saab 9000 her, hehe. Denne tråden skal jeg følge med på :) Legg opp mer bilder etterhvert da :) Er ikke så mange tråder om de her.. artig å få komments!!! oppdate kommer vettu.. Siter Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Lenge siden det har vært noe lyd herfra ;) Skjedd lite med bilen eller? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olsenw8 Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 har ikke hatt tid å gjøre noe med den... men har et par uker med ferie tilgode, så da tenker jeg det kommer en oppdatering... Siter Hardt arbeid skader ikke, men hvorfor ta risikoen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tidligere bruker Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Pen lakk, skal følge med her =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svihus Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Hei. har en 9000 87mod. og trenger nye skjermer, hvor fikk du tak i dine og hvor mye må jeg ut med ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Det var jævlig gromt med matt lakk!!! :D Noen fete felger og skikkelig senk nå så :) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Blir spennende å se hvordan denne ender opp. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Endelig en 9000 her! :) Så bra ut, du har lagt mye arbeid i den tingen der.. Min første saab var en slik en, som du kan se i signaturen. Herlige biler, konge og kjøre. Den bilen hadde virkelig sjel! Savner den egentlig selv om den var gått nesten en halv million, var full av rust og det var alltid noe som gikk til helvette :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg