MrKadett Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 det er ikke i utgangs punktet kun en ford motor, men når motoren både ER i ford og det står FORD på motorn så er det nok for meg, og de blåser blått og halvparten er defekkte.;) nok om det! sagt min mening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillefot Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 er det ikke slik at Cosworth har lagd 400 motoren også da? eller vert med på.. ikke skyt meg om jeg tar feil.. mener jeg har hørt det.. Siter - 92` Fiesta Xr2i 1.8 16V [-x-] 87` Sierra 2.0i ohc [-x-] 79`Escort 1300 Basskasse selges! -med eller uten element Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 De hadde vel en finger eller 10 med i spillet på toppen, men resten er Opel. Dog det har Ingenting med Ford å gjøre. Hva er forsikring på en slik bil? Det må jo være noe hinnsides, med gammel Opel og nærmerer 400 hest:eek: Videre er det ganske sikkert ikke mulig å få godkjent, siden kadett C ikke er godkjent for mer enn 220 NM mener jeg. - Men med de rette delene går det nokk bra likevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adaes Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Er bilen fremdeles til salgs? Siter Audi rs4000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 går vel an å få godkjennt det ja. Joa 16v cih toppen er laget av cosworth. Mest sansynlig har vel hele motoren blitt "behandla" av cosworth siden 16v toppen ikke passer uten modifisering på std cih blokk, er en toppbolt som bommer. Men Irmscher har vel oxo hatt med no fingere her, for i navnet i400 står jo i'n for irmscher. Skrik ut hvis jeg har driti meg skikkelig ut nå :D Men spør du meg så putt oppi hvaslags maskin du vil bare du er fornøyd selv ;) Men dette er da MIN mening, vet spess ikke Mrkadett deler den meninga :D hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Toppen skal passe på Opel 2.0 diesel-blokk. Og det var kun noen Mantaer som hadde betegnelsen i400, i samme rekke som i200, i220, i240 og i300. Ascona og de tidlige Mantaene het kun 400. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 sleng på noen bilder av bilen da... ikke putt inn ford i opel spør du meg Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by Manuell sleng på noen bilder av bilen da... ikke putt inn ford i opel spør du meg noe må man hvertfall gjøre skal det gå bra.. :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by KviljoRacing Toppen skal passe på Opel 2.0 diesel-blokk. Og det var kun noen Mantaer som hadde betegnelsen i400, i samme rekke som i200, i220, i240 og i300. Ascona og de tidlige Mantaene het kun 400. ikke umulig at irmscher bare har stått for karosseri da, og/eller bare modifisert 400 bilene. godt mulig den passer på diesel blokka, men den passer ivaffal på bensinblokka hvis du borrer opp et nytt hull til den ene toppbolten, mange som gjør det. Diesel blokka har vel også tynnere "vegger" som gjør at den ikke er så trimmings vennlig + at blokkka må freses ned for å få riktig høyde på den. trimme "guruene" vil ivaffal ikke bruke diesel blokka. 2.4 omega ska være bra, tjukt gods i den og tjukke kjølekanaler, som gjør at det ikke sprekker så fort. (igjen si ifra om jeg tar helt feil) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Nu tar du feil :) den originale 400-motoren har nemlig 2.0 diesel blokk, nettopp på grunn av at den tåler ekstra mye. Og den må jo være ganske "trimmingsvennlig" når fase 4(eller var det 3?) har over 300 hester uten turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 spør han som har 700hk 16v cih maskin du, (http://www.opeltuners.com) Det kan ikke ha vært std diesel blokk, de er nemlig høyere en bensin blokkene. han jeg har pasta litt fra under her svarte på hvorfor han ikke brukte disel blokka men jeg finner ikke igjen detn tråden, men han fikk ikke borra den opp nok til å få riktig slagvolum. oxo var det en toppbolt som traff rett i en kjølekanal å no greier. det er en grunn til at han duden her har brukt omega blokka: Ascona weights 1120kg and runs on normal race fuel. Engine is based on Opel 400 16V head, and bottom end is based on 2.4L Cih Omega block with 2.2L crank axle (stroke shortened by 1mm -> 76.5mm). Con rods are custom made aluminium rods by PO-Metal. Pistons are custom made by JE´s and Timo him self (96.5mm). Injectors are custom made by Ford motorsport (1500cc/min, "basetime" about 77%). Engine management is Hestec. Engine runs 9900rpm and produces something like 800-900hp at 2.3 bar of boost (very hard to estimate, and impossible to measure at local dynos.) the engine block is stock in everyway! While BMW, Ford, Volvo etc. racers use stronger caps (not all), block fillers and titanium support girdles, we doesn´t need to use any of those. So the cih-block is unbelievable strong (2.4L Omega/Frontera block is the strongest). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by joppa samma åssen motor det er så lenge det går unda da! og DET gjør det jo;) sikkert jævlig morsom bil da Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Iallefall dieselblokk på originalen, men det høres jo logisk ut at omegablokka er bedre, siden den er ett par ;) år nyere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 jau, ligger nok noe i det ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESCORT MK1 COSWORTH Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 vil tru han som skal selge denne cupen hadde likt at dere fant en annen tråd og diskutere dette på og ikke under hans salgs anonnse :D Siter 70 escort mk1 rs 2000 - 74 escort mk1 cosworth - 89 transit cosworth 73 dodge challenger 440 magnum - 85 gmc pick up step side 98 golf - 86 nissan patrol - 88 ford sierra coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.