Gå til innhold

1 eller 2 12" subber ??

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Tenkte litt på dette elmente jeg.

 

510T110D2.gif

 

Bas: 10 tum. Aluminium parabolmembran. Gummiupphängning. Gjuten aluminium korg. Impedans 2x2ohm. Känslighet 86dB. Talspole på 76mm. 102oz magnet. Effekttålighet 1200W max. 600W RMS. Monteringshål 234mm. Monteringsdjup 163mm. Lådtips: Sluten låda på 16-20 liter.

 

Bare i 12" da. denne krever så utrolig mye.

 

510P312D2.gif

 

Bas: 12 tum. Polypropylen parabolmembran. Bart-foamupphängning. Gjuten aluminiumkorg. Impedans 2x2ohm. Känslighet 87dB. Talspole på 63mm. 102oz magnet. Effekttålighet 1000W max. 500W RMS. Monteringshål 275mm. Monteringsdjup 160mm. Vas 50 liter. Fs 25Hz. Qts 0.398. Xmax 12. Lådtips: 24 liters sluten låda. Qtc 0,69. F-3dB 41Hz.

 

510P3251.gif

 

Uteffekt: 1x175W RMS 4ohm. 1x325W RMS 2ohm. THD 0,08%. Uppmätt effekt CEA-2006 1x394W RMS. Stabil i 2ohm. Övrigt: Frekvensomfång 20Hz-20kHz +-0,5dB. LP/HP/AP-filter 40-400Hz 12dB. Ingångskänslighet 150mv-4volt. Punch remote baskontroll 0-18dB/45Hz medföljer. RCA in och utgång. Kabelgrovlek strömplint 25mm. Avsäkrad 40A. Vikt 5,2kg. Mått: 279x53x297mm.

 

Denne forsterkeren her blir kansje litt liten ??

 

Er det noen som har ett litt mere økonomisk alternativ. eller no mere lette dreven sub??

 

Har litt men ikke mye peiling på det her.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps.

 

Planen er 12" su bak.

 

også 6x9" opp på kass. <--- skla gå gjennom forsterker.

 

6,5" høytalere i døre med diskant bak.

 

3,5 eller 4" høytalere i døra framme med diskant.

 

 

det er planen.

 

det er en audi 100 avant. så den er helt åpen bak. :D

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan nok bli i minste laget den amp'en der ja. begge de subbene er ihvertfall ganskeså tungdrevene.

 

hvis du vil ha tilbud så kan du jo sende mail rundt til forhandlere, si hva du er ute etter og se om de kommer med noen gode tilbud.

 

så legger du de ut her på forumet:D så ser vi hva vi synes også..

 

du trenger 7 kanaler til rådighet for å dra alt det du skal ha i bilen da. tror jeg hadde spart pengene du tenker på å bruke på 6x9 og heller bruke litt mer på frontsettet, evt 6,5" du skal ha i bakdørene.

 

bedre å gå for færre bra, enn mange mindre bra komponenter.

 

min mening da:well:

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det noen som har ett litt mere økonomisk alternativ. eller no mere lette dreven sub??

 

Har litt men ikke mye peiling på det her.

 

 

Ta en kikk på pakka som jeg skal selge:

http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=1291&cat=764

 

Da har du forsterker nok til å drive 6x9tom hvis du absoulutt skal ha det.

 

.....og ja, den bassen og den monoblokka der spiller bedre og yter mer enn de Rockford utstyret, garantert!

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men tips til noen lett drevene elemeter. og forsterker.

 

Hva skal man se etter for at forsterkeren å elemente stemmer sammen da??

 

Det finnes så mye å velge i.

Det koker vel egentlig ned til dine egne lydpreferanser, dypbass, bass med snert.

Av elementer som jeg kjenner til er Hertz sine ES og HX basser lette å få liv i.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så mye å velge i.

Det koker vel egentlig ned til dine egne lydpreferanser, dypbass, bass med snert.

Av elementer som jeg kjenner til er Hertz sine ES og HX basser lette å få liv i.

 

Mvh

Dag Johansen

 

 

jeg spiller mest rock. vist det hjelper noe. da er jeg vell ut etter en bass med litt snert i

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår