slitenvolvo Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Kan man hente formotstander til turbokonvertering av b230f/240 nett fra b230fk nett fra 940? Jeg har komplett ledningsnett liggende, men kan ikke finne noe løse formostander, så jeg går ut i fra at de ligger inne i "strømpen" på 940 nettet, så jeg tenkte at jeg bare skulle klippe opp 940 motornettet og bruke formotstandene derifra. Men før jeg ødelegger ett komplett 940 nett, vil jeg gjerne vite om formotstandene faktisk finnes på 940 nettet. På forhånd takk for svar. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Kan man hente formotstander til turbokonvertering av b230f/240 nett fra b230fk nett fra 940? Jeg har komplett ledningsnett liggende, men kan ikke finne noe løse formostander, så jeg går ut i fra at de ligger inne i "strømpen" på 940 nettet, så jeg tenkte at jeg bare skulle klippe opp 940 motornettet og bruke formotstandene derifra. Men før jeg ødelegger ett komplett 940 nett, vil jeg gjerne vite om formotstandene faktisk finnes på 940 nettet. På forhånd takk for svar. går vel ann og bare bytte dyser også? men i alle tilfeller så koster det ikke mye og gkjøpe dissa motsandene løse Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Joda, er klar over at jeg kan få høy-ohms dyser med samme fløde(?), men jeg gidder ikke å kjøpe deler, hvis jeg faktisk har delene liggende. Såvidt jeg vet er ikke det spesielt stor etterspørsel på 940 nett. Så jeg tror ikke jeg ødelegger store verdiene med å kannibalisere 940 nettet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Eventuelt kjøp fire av disse: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=no&vat=0&dok=2012531.htm 6,8 ohm 60-672-19 Gjør samme nytten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Eventuelt kjøp fire av disse: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=no&vat=0&dok=2012531.htm 6,8 ohm 60-672-19 Gjør samme nytten. Ikke dumt det der oeb. Takker og bukker. Kostet 700kr for originale deler såvidt jeg vet, og dette var jo en del billigere . Foresten, noen som kan forklare meg hvorfor det er 4stykk motstander? Ville det ikke vært like greit å putte en stykk før ledningene til dysene forgreiner seg? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=101600 Les der :) Du må lodde inn motstander i ledningene til dysene hvis du har org f-nett og skal bruke turbo-dyser :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-A-E Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Men om man ikke er sikker på om man har F eller FT nett, hvor finner man motstanden på et FT nett?? Siter Volvo 945 LT Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen" Volvo V70 TDI - www.garaget.org Volvo 242 B20 - Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 formotstandene sitter et eller annet sted på nettet. bare å lete. Alle passer om hverandre så det har ikke noe å si hvilken motor de kommer fra. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Takk takk, da skal jeg grave fram motoren og begynne å klippe. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Takk takk, da skal jeg grave fram motoren og begynne å klippe. motstandene sitter ikke inni nettet, bare å du vet det. Det er en aluklomp på ca 10x4x4CM med el 5-pol plugg på seg, ligger et bilde av den i A-F guiden. tar ca 30 sek å finne den Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Ikke dumt det der oeb. Takker og bukker. Kostet 700kr for originale deler såvidt jeg vet, og dette var jo en del billigere. Foresten, noen som kan forklare meg hvorfor det er 4stykk motstander? Ville det ikke vært like greit å putte en stykk før ledningene til dysene forgreiner seg? 4 stykk motstander til 4 stykk dyser, så slipper du at bilen stoppe hvis en motstand ryker, også finnes det sikkert flere svar. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 motstandene sitter ikke inni nettet, bare å du vet det. Det er en aluklomp på ca 10x4x4CM med el 5-pol plugg på seg, ligger et bilde av den i A-F guiden. tar ca 30 sek å finne den Ja, men jeg kan ikke se noen slik på 940 nettet (96mod b230fk), derfor gikk jeg ut ifra at formotstandene var loddet inn direkte i nettet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Dem er løse og i en sånn aluklump i 940 nettet og.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Vet at dette er en gammel tråd, men passer meg veldig bra :) Kom nyeste 940-turbo med formotstander i hjernen? Eller hadde ALLE rødblokk-turboer med grønne dyser, formotstander som lå i den firkanten i nettet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Vet at dette er en gammel tråd, men passer meg veldig bra :) Kom nyeste 940-turbo med formotstander i hjernen? Eller hadde ALLE rødblokk-turboer med grønne dyser, formotstander som lå i den firkanten i nettet? hmm, jeg har iallefall to kompiser med nyere ft motorer i 240 og de måtte begge lodde inn formotstander. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg