Incognito Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Sliter med at bilen går ujevnt/urent når man starter den opp. Kanskje en dum tråd, og vansklig å gi svar da det sikkert kan være mye :P men, håper noen har noen tips eller trenger flere opplysninger om feilen :p Noen symptomer, beskrivelser osv: -Går ujevnt på tomgang, men bare da den er kald -Starter lett som bare det hele tiden. -Motoren har gått en del (260 000) men er godt vedlikehold hele vegen. -Den soter også en del, er svart over enderøret, og på gulvet hvis jeg starter opp i garasjen. Hva kan det være? (folk sier alt mulig, blandt annet dette under) Choke Feiljustert tenning Forgasser Plugger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Når du har fått vite de 4 tingene der, som kan være galt, hvorfor prøver du ikke å finne ut av det? Skift plugger, se om det hjelper.. Juster tenninga, se om det hjelper.. Om du ikke klarer å justere tenninga sjøl, så finn en potent hjemmemekaniker eller send bilen på verksted.. Verre er det ikke. Ingen vits å få 100 grunner til hva som kan være galt hvis det var den første grunnen f.eks som var feilen.. Må jo prøve de forskjellige tingene.. Jeg ville anbefalt deg å skifte plugger iallefall først, det er snakk om 200kr ca. Billig måte å ordne det på om det bare skulle være det. Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Dra å få justert tenninga di.... Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ok, skal få skiftet plugger så fort som mulig og sjekke om dette hjelper. Tenningen skal jeg også få sjekket/justert. Tror fattern klarer det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw-vegard Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Har ikke sjekket det i min Haynes bok, men står vel der hvordan man justerer tenninga sikkert? Siter - 200SX S14a X 91 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg